Krijg je puistjes van het drinken van karnemelk?

Ik dacht altijd dat het huidzuiverend werkte en heb mezelf aangeleerd karnemelk te drinken. Ben er inmiddels gek op en drink 1 beker per dag. Helaas heb ik nog steeds puistjes, lijk soms wel een puber (ben 34 jaar).. Heb van alles geprobeerd, maak de huid goed schoon enz.. Heb een week geen karnemelk op vanwege buikgriep en had een betere huid. Drink nu weer karnemelk en heb weer 3 exemplaren op mijn gezicht.. Toch de karnemelk of gewoon pech? Hoop namelijk dat het niet aan de karnemelk ligt is het te lekker voor..

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Mode
8.4K

Antwoorden (8)

Ik kan me bijna niet voorstellen dat het daaraan ligt. Tenzij je een soort intolerantie hebt voor bijv. zuivel.

Als je je zorgen maakt over je puistjes, ga dan eens naar de huisarts. Die kan hier ook beter info over geven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat kan: misschien heb je er een allergie voor?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat kan ook natuurlijk, maar niet iedereen reageert hetzelfde. Het kan een lichte intolerantie zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Precies, WendyH, of een intolerantie, wat niet geheel hetzelfde is. Compensatieplus!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Even ter verduidelijking,ik had niet gemind...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
;-) Okee BSB, thanx.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zei ik niet, BSB. De meeste minnaars doen het in het geniep.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Precies, daar kan je dan misschien wat van leren, of iets uitleggen, rechtzetten etcetcetc....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat vind ik dus ook. Op zich zal een min mijn anus oxideren maar soms ben ik echt wel even met een antwoord bezig en zeker als het een stukje expertise op mijn vakgebied betreft ga ik echt niet over één nacht ijs. Dan schiet soms zo'n ongemotiveerde min mijn verkeerde keelgat in. Ik beperk me zelf tot commentaar. Dat is inderdaad een stuk waardevoller en komt meestal beter over zonder min.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Via je verkeerde keelgat dus naar je geoxideerde anus.....Dan laat je het je ergens toch vanbinnen aan je komen ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hahahaha! Je hebt goed gezien dat ik het maagdarmkanaal een ontzettend belangrijk orgaan vind. :-)))
Karnemelk is een vetarm melkproduct, en zal niet veel bijdragen aan het ontstaan van puistjes.
Dat je tijdens de buikgriep een betere huid had kan zijn omdat je door de koorts veel zweet, en de poriën daarmee schoonspoelt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het kan best zijn dat je een lichte koemelk-allergie hebt, een intolerantie. Je kan dit laten testen bij een dermatoloog, om er zeker van te zijn.
Ik heb een lange periode een koemelk-intolerantie gehad, en destijds last van rosacea gehad, een soort acne. Dit ging pas echt over na een dieet van heel lang (jaren) geen melkproducten te gebruiken, en nu is het voorbij, ik kan weer tegen melk. Wel zit mijn gezicht nog onder de lidtekentjes van de rosacea.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Karnemelk heeft een regulerend effect op de huid en het bacteriegehalte in de mond. Door regelmatig karnemelk te drinken kan ook acne verminderen of zelfs verdwijnen

Ik denk dat het bij jou gewoon pech is
(of zit je stiekum aan de chocola? :))
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zuivel is eerder de oorzaak van acne dan chocola: http://www.chivo.nl/modules/news/article.php?storyid=514
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geweldig !
Op de ene site staat dat dus dat karnemelk acne kan bestrijden,en op de andere site staat dat zuivel (dus ook karnemelk) acne juist veroorzaakt...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je houdt het niet voor mogelijk, hè? :-) Chivo staat hoog in mijn vaandel vanwege het lage napraatgehalte en is tevens erg gericht op wetenschappelijk bewijs.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
heb m in de favorieten voor eventuele volgende vragen !!!
Acne komt vaak ook voort uit ontregelde maag/darm problemen, waar je niks van hoeft te merken..en karnemelk neutraliseerd het. waardoor je acne verdwijnt! elke ochtend op lege maag een groot glas ..smiddags bij de lunch, savond voor het slapen gaan.. SUCCES
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat voor de ene huid goed is, is slecht voor de andere. Als jij merkt dat je minder puistjes krijgt als je de koeiensap een weekje laat staan, moet je dat eens wat langer uitproberen. Dan kom je er vanzelf achter of er inderdaad een verband is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+ soms is het zo simpel, gewoon uitproberen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een plusje want zuivel kan zeker de/een oorzaak zijn.
Er is recent onderzoek waaruit blijkt dat voeding wel degelijk invloed op het ontstaan van acne heeft. Met name zuivel kan een oorzaak zijn. Eigenlijk heb je al een belangrijke aanwijzing in handen maar probeer eens enkele weken helemaal geen melkproducten (ook geen kaas) in te nemen en kijk eens wat dat voor effect op je huid heeft.

Vervolgens zou je kunnen proberen voorzichtig uit te breiden om te testen of je voor alle of voor bepaalde soorten zuivel gevoelig bent. Of probeer het eens met kefir, een gefermenteerd lichtzuur melkproduct dat je zelf kunt maken. Verdund met water is dat prima te drinken. Ik vind het best lekker.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+ vind het een prachtig antwoord,en voor de vraagsteller het proberen waard
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mee eens +