Waarom wordt een pyjama niet gezien als een huispak?

Ik heb graag mijn pyjama aan als ik s avonds thuis kom en niet meer weg hoef. Toch ziet een huispak er wat anders uit.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Mode
3.4K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
wat kan je dat nou schelen hoe die andere mensen die niet bij jou thuis zijn, jouw pyjama noemen!

Het beste antwoord

Ik ben het met alle antwoorden eens, en wil er nog aan toevoegen dat een huispak meestal ook iets meer vorm heeft (ik heb er ook weer één na 20 jaar, heerlijk), ziet er toch iets meer uit als "kleding gemaakt van zacht en soepel materiaal" terwijl een pyjama meer een vorm heeft waardoor hij ook nog lekker zit als je je omdraait in bed.

Ik durf er inderdaad rustig een vuilnisbak mee buiten te zetten terwijl in in die uitgelubberde pyjama echt het gevoel heb dat ik in mijn pyjama buitenloop.

Ik ben er van overtuigd dat er pyjama's zijn die dit zeer goed benaderen.

Laat iedereen lekker rondlopen in wat hij wil. Je enige angst is dat die vent van de postcode loterij aan de deur staat met 3 camera's in zijn kielzog, maar ja, dan is de vreugde over die cheque toch groter neem ik aan.
amigo
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

het is maar net hoe je noemt
als jij in je pyama benedenzit kun je het een huispak noemen.

Een huispak is vaak wat dikker van stof dan een pyama omdat je in bed al onder de dekens ligt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een huispak ziet er uit zoals jij dat wilt, of mag een ander uitmaken waar jij je thuis comfortabel in voelt?
Wel geef ik Werk gelijk m.b.t. de thermische isolatie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik doe ook meteen als ik thuis kom van werk een huispak aan. Grote verschil, behalve de materiaalkeuze, is volgens mij ook dat je met je huispak bijv. nog wel de vuilnis buiten kunt zetten. Een huispak heeft meestal ook geen gekke printjes waarbij de postbode in en deuk zou liggen. Huispak is m.i. iets gekleder dan een pyama.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En verder is het voor de leverancier veel leuker als jij een pijama en een huispak koopt.
13 jaar geleden
Een pyama daar slaap je in, een huispak loop je ook nog even mee naar buiten, ik denk dat je een huispak wel in huis aan kan na je werk, als jij dat prettig vind, waarom niet...