Mijn spijkerbroek is te wijd; kan ik hem kleiner -passend- maken zonder riem?

De laatstgenoemde heb ik namelijk niet... de broek is te groot gekocht, ik had bij het passen niet met het ding aan rondgelopen noch ben ik ermee gaan zitten. Het is een skinny jeans.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Mode
8.6K

Het beste antwoord

Ik zou toch gewoon een riem kopen. Staat ook veel beter.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Probeer je broek met (heet) wassen nog wat te laten krimpen. Denim wordt tegenwoordig wel voorgekrompen, maar als je het niet probeert dan gebeurt er niets.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja, dan moet je hem aan bijde kanten iets innemen dat betekend de broek bv.1 cm dichtnaaien met een verticale lijn als je dat aan bijde kanten doe zit de broek nog gewoon goed. moet hij verder ingenomen worden kan je makkelijk de oude draad er uit halen.

(k spreek uit ervaring:)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als er een knoop bij de middel zit kan je die eraf halen en wat verderop er weer aan naaien, dan kan je hem wat strakker maken.
dan kan je hem later eventueel altijd weer bijstellen als je groeit, of als hij krimpt.

het is misschien ook een idee om er gewoon een extra knoop aan te maken,
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk niet dat het werkt omdat je dan een vouw krijgt voor in je broek want dan gaat het helemaal dubbel.
Als de band is doorgestikt is het een hoop gepruts maar zo niet maak je een kleine inkeping in de band (later weer dichtnaaien) als je er een elastiek (volgens mij heet het kleuterelastiek geen idee waarom) inrijgt zit het mooi strak en zonder kreukels.

Toegevoegd na 2 minuten:
ha ha, en anders doe je wat ik deze maand (niet helemaal bewust) doe: ipv de broek aanpassen, gewoon jezelf aanpassen, oliebollen, appelflappen etc etc (grapje hoor)
amigo
13 jaar geleden
Er zijn tegenwoordig overal van die winkeltjes waar zij kleding herstellen en kleding op maat maken als die te groot zijn .