Wie heeft er tips om de kwaliteit van je haar te verbeteren?

Sinds twee jaar wordt mijn haar steeds slechter: broos, dun, breekt snel af, pluizig, droog. Vroeger was ik gezegend met een dikke, sterke bos.

Heb al van alles geprobeerd, gebruik dure shampoo en maskers en serums, slik extra vitamines. Het helpt allemaal wel iets, maar ik heb nog niet mijn "oude" haar terug.

Ik ben niet ziek (geweest), geen veranderingen in levensstijl, dus geen idee hoe het komt dat ik nu zo'n zielig bosje haar over heb...

Wie heeft dé tip?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Mode
9.6K

Het beste antwoord

Geen idee hoe het komt, wel vervelend zeg!

ik denk dat het helpt om:
- je haar niet meer dan 2x per week te wassen. (is het beste voor je haar. hoe vaker je het wast, hoe droger en sneller vet)
- alle dure shampoo's en maskers te laten staan en overgaan op 1 shampoolijn voor broos haar.
- daarnaast te zorgen voor voldoende fruit/groente. evt. aangevuld met vitamine b.
- heel veel water te drinken!
- je haar niet te fohnen, niet droog te wrijven met een handdoek na het wassen. (zorgt voor breken)
- niet te veel ingewikkelds te doen met je haar. vooral nu, gewoon een simpel staartje/los. niet opsteken!
- voorzichtig borstelen.
- als je wat langer haar hebt, doe het in een los vlechtje bij het slapen.
- je haar niet te verven nu het zo kwetsbaar is.

Verder zou ik als ik jou was naar de dokter gaan als het zo door gaat. Aan de kwaliteit van je haar kun je aflezen hoe het verder lichamelijk/psychisch met je gaat..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

je zou je haar kunnen laten knippen, en al t dode en droge eraf..
en dan niet al te veel rommel erop smeren, maar zo af en toe een masker voor broos en dun haar...
verder zou je biergist kunnen nemen, die zijn verkrijgbaar bij het kruidvat, zijn niet duur en dat is goed voor huid en haar en nagels...
het helpt echt...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Was je haar op de juiste manier:
Veel mensen doen wat shampoo in hun haar, even masseren, uitspoelen en dan zijn ze klaar. Daar is niks mis mee, maar om de kwaliteit van je haar te verbeteren kan je beter het volgende eens proberen.
Masseer de shampoo in de wortels van je haren, want daar wordt de olie geproduceerd. Als je droog, breekbaar en beschadigd haar hebt is olie natuurlijk welkom! Bij conditioner doe je juist het tegenovergestelde: dat verdeel je over de puntjes van je haar, en niet in de wortels.

Trim, trim, trim!
Je haar af en toe bijtrimmen zorgt dat je gespleten haarpunten voor bent zodat je lokken gezond en sterk blijven. Meiden met lang haar kunnen het best 3 tot 4 keer naar de kapper gaan; de dames onder ons met kort haar moeten iets vaker gaan: 6 tot 8 keer per jaar. Dit omdat je haren al kort zijn, waardoor gespleten haarpunten meer schade kunnen aanrichten. En zo’n 6 keer per jaar naar de kapper gaan valt nog goed mee!

Hou je kapsel pluis-vrij:
Pluizend haar geeft je kapsel een beschadigde look. Dames die van nature al pluizend haar hebben, zullen er nog meer last van hebben in de winter door de kou. Daarom is het een goed idee om te investeren in een goede serum, bijvoorbeeld die van John Frieda. Doe dan een beetje van het product in je haren na het wassen, als ze nog nat zijn. Zo kan het serum in je haren trekken, zodat het effect langer blijft dan wanneer je het aanbrengt op droog haar.
fremar
13 jaar geleden
Je hebt alles al geprobeerd lees ik. Je kan nog groene thee proberen. en dan schijnen de capsules het beste te werken omdat je dan een grote dosis binnen krijgt (10 koppen thee) Dit is goed voor de doorbloeding en voedt je haarwortels. Proberen waard toch?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een gebrek aan proteïnes is de voornaamste reden voor droog haar en een slechte haargroei. Om uw haar sneller te doen groeien, moet u er dus voor zorgen dat u genoeg proteïnes eet. Proteïnes bevinden zich in onder andere vlees, vis, eieren, melk, sojamelk, kaas, linzen en bonen.

Om uw haar sneller te doen groeien, is het aangeraden een vitamine B te nemen.

Vitamine B bevindt zich in de volgende voedingsmiddelen:

Volkoren granen
Graankiemen
Varkensvlees
Lever en niertjes
Melk
Eieren
Aardappelen
Peulvruchten
Paddestoelen
Avocado’s
Noten en gedroogde vruchten
Bananen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb hetzelfde probleem, alleen heb ik zelf de schade aan mijn haar toegebracht. Ik verfde zeer regelmatig, föhnde en stijlde.
Mijn haar is nu in een veel betere conditie nu ik daar allemaal mee gestopt men, hoewel het nog steeds niet geweldig is.
Waar je rekening mee moet houden, is dat haar niet leeft. Je kan het er wat beter uit laten zien, maar je kan de daadwerkelijke kwaliteit van je haar niet verbeteren. Je kan er alleen voor zorgen dat het nieuwe haar niet beschadigd raak.
Om mijn haar er goed uit te laten zien, gebruik ik andrélon nacht en andrélon care&repair. Ook gebruik ik regelmatig mouse.

Hopelijk heb je hier wat aan!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien helpt het om een natuurlijk masker te gebruiken eens in de week.
Meng een ei, een theelepel honing en 2 theelepels olijfolie. Laat het een half uur intrekken en spoel het goed uit.
Ook kan het misschien aan je voeding liggen. Vette vis, noten, groene groenten, bonen en zuivelproducten zijn erg goed voor de conditie van je haar.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Veel middeltjes doen meer kwaad dan goed.
Probeer zoveel mogelijk natuurlijk te gaan en chemische stoffen die je haar uitdrogen te vermijden. (dat staat ook al in één van de bovenstaande links)

Weleda (duur) en "yes to carrots" zijn twee merken die ik goed vind. (beide o.a. bij de tuinen verkrijgbaar)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vervelend dat je haar steeds slechter wordt. Wat bij mij super veel geholpen heeft is stoppen met de pil. Mijn haar is nu dikker, voller en glanzender en ook mijn nagels zijn een stuk sterker geworden. Het duurde een paar maanden totdat ik verschil zag, maar het is echt de moeite waard! De conditie van mijn haar was trouwens niet de reden om met de pil te stoppen, ik had er ook niet over nagedacht dat dit invloed op elkaar had. Ineens zag ik allemaal korte haren groeien, dacht eerst dat alles afgebroken was, maar dat bleken dus nieuwe haren te zijn.
Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je zegt dat geen verandering in levensstijl hebt ondergaan, maar misschien heb je "innerlijk" stress die zich uit via je haar.

Een tip: Vooral niet meer aan denken, en ga eens langs een dermatoloog.

Misschien vindt je hier nop tips www.beauty.rubriek.nl

Toegevoegd na 28 seconden:
nop=nog