Welke winterjas?

Hallo,

In verband met het barre weer ga ik op zoek naar
een goeie winterjas.

Waar moet ik op letten bij de aanschaf? En is een dure winterjas noodzakelijk om jezelf warm te houden?

Mijn vragen:

- Welke merken staan goed geschreven bij winter jassen?
- Richtprijs van die jassen+ waar verkrijgbaar?
- Gore Tex?
- Lichte of donkere kleur?
- Hoe lang behoud de jas zijn warmte?
- Overige tips?

Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Mode
2.1K

Het beste antwoord

* Nee, een goede winterjas om jezelf warm te houden hoeft niet duur te zijn.
Duur is vaak het merk.
En van merken weet ik niets.

* Ik zou kiezen voor een donkere kleur.
Ik heb een lichte jas. Die wordt echt vaak vuil, vooral aan de mouwen.
Dan moet ie gewassen worden en ben je hem even kwijt.

* Zelf kunnen wassen, zeker als het een lichte is.
De mijne gaat 's avonds in de wasmachine en is na een nacht drogen weer te dragen.

* Water en winddicht. Ook na het wassen!

* Een winterjas houdt heel lang zijn waarde.
Dat is wel afhankelijk van het materiaal.
Maar de meeste mensen kopen een nieuwe jas vanwege de mode, of omdat ze iets nieuws willen.

* Overige zaken, zoals een capuchon, het gewicht van de jas, etc. zijn persoonlijk.
Denk er aan dat de mouwen lang genoeg zijn, zeker als je er mee gaat fietsen of op de bromfiets.
* Een dubbele sluiting is fijn: rits met daaroverheen een knooprand of drukkers.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Er zijn zo ontzettend veel goede winterjassen, zowel merk als niet merk dat ik me hier maar ga beperken tot overige tips:
Je kunt je het beste in laagjes kleden, daar hou je de meeste warmte mee vast.

Toegevoegd na 1 minuut:
Hier nog een site met tips voor warm kleden.
http://www.leerwiki.nl/Tips_om_je_warm_te_kleden_op_koude_dagen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waar ik vaak NIET op let als ik kleren ga kopen en dat WEL zou moeten doen: Kun je het kledingstuk wassen? Dat zal met een winterjas niet heel snel voor de hand liggen, maar als je het niet kunt wassen, of het heel duur naar een stomerij moet doen, is dat ook een punt van overweging!
Een jas is warmer als hij een voering heeft. (En praktischer als de voering los uitneembaar is.)
Liefst winddicht en waterafstotend.
De kleur maakt niet zo heel veel uit, donkere kleuren houden zonnewarmte vast, maar dat ga je niet echt voelen, denk ik.
Soms is een afneembare kraag handig.
De jas moet ook lekker ruim zitten, zodat je er nog iets onder aan kunt doen (meestal heb je dikke trui of fleece, of meerdere lagen aan in de winter).
Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk dat een winterjas voornamelijk bedoeld is als bescherming tegen de kou etc. maar een goede en warme jas is te zien aan deze kenmerken, waterafstotend ,want als het regent/vriest/sneeuwt en je jas door en door nat is, dan krijg je het echt 'steenkoud'...en natuurlijk moet hij van een goede kwaliteit zijn.

Goeie jassen zijn overal verkrijgbaar in de betere winkels zoals bv de bijenkorf die hebben ook de betere merken(afgezien of hij trendy is)kijk aan de binnenkant van het etiket en vraag het aan de verkoper.

Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het moet niet strak aan je lichaam zitten want als je dat juist hebt dan heb je het sneller koud dus een jas die niet helemaal aan je lichaam zit is beter dan kan het kou er niet zo snel doorheen!