Er zijn verschillende typen horloges. Oude horloges op een veiling die niet meer verkrijgbaar zijn. Horloges die voorzien zijn met hele dure edelstenen. en "gewone dure horloges die heel veel complicaties hebben en mechanisch zijn. Van de laatste categorie is er een mooi overzicht op www.horloges.com

Toegevoegd na 5 minuten:
Het duurste "gewone horloge is de Frank Muller Aerternitas Mega 4 met € 1.900.000,- zie http://www.horloges.com/duurste-horloges/175/
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Ongeveer 2 miljoen dollar.
Kijk maar:

http://www.horloge.info/artikel/de-duurste-horloges-aller-tijden/79
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
$11.002.500,-

1. Patek Philippe Henry Graves Supercomplication (1932)
En daar is hij dan, het duurste horloge ooit en opnieuw een Patek Philippe. Dit zakhorloge werd speciaal gemaakt voor Henry Graves, de steenrijke Amerikaan die koste wat kost het meest gecompliceerde horloge ter wereld wilde hebben. Daarin werd hij op de hielen gezeten door een andere rijkaard: autofabrikant James Packard, die ook een voorliefde voor gecompliceerde horloges had (en net zoveel geld). Nadat Packard in 1927 de leiding nam, kwam Graves in 1933 terug met deze Patek Philippe Supercomplication. Hij betaalde toen 60.000 Zwitserse Francs. Sotheby's schatte in 1999 dat dit bijzondere horloge tussen de $3 miljoen en $5 miljoen zou opbrengen, maar de biedcompetitie dreef de prijs op naar recordhoogte. De Supercomplication van Henry Graves is een zakhorloge met twee wijzerplaten en 24 complicaties (of functies). Patek had vier jaar nodig om dit horloge te bouwen. Niet vreemd als u kijkt naar slechts een paar van de zichtbare details van het uurwerk.
De hamer viel bij $11.002.500,- (Sotheby's, 1999).

Toegevoegd na 4 minuten:
Trouwens, dit is niet het meest waarde volle horloge, er is dus nog een horloge dat niet verkocht is, die staat aangegeven onder de nummer 1

Chopard
Toch is deze 11 miljoen nog een schijntje vergeleken met Chopard's dameshorloge van *25 miljoen dollar*, dat in 2007 werd gepresenteerd. Van dit kunstwerk zijn het vooral de roze, hartvormige, 15-karaat diamanten, de 12-karaat blauwe diamant en de 11–karaat witte diamanten die de prijs bepalen, samen met 163-karaat witte en gele diamanten…

In totaal is het ding dus goed voor 201 karaat. In elk geval is dit een redelijk nieuw product en naar verluidt nog niet verkocht, dus wie wat miljoenen kwijt wil kan ook iets nieuws kopen.
13 jaar geleden
Opeen veiling van Christie's in november 2009
is een horloge geveild voor 4.494.192,-

"De Patek Philippe chronograaf met eeuwigdurende kalender en maanfase aanduiding – referentie 1527 – in een 37,6 millimeter gouden kast uit 1943. Het polshorloge werd verkocht voor € 4.494.192,-.
Met een geschatte waarde van 1 tot 1,6 miljoen euro was het een zeer opmerkelijk resultaat, waarschijnlijk behaald omdat er van de referentie 1527 slechts twee horloge bekend zijn. De andere referentie 1527, met eeuwigdurende kalender en maanfase maar zonder chronograaf, is in het bezit van het Patek Philippe museum. De nu geveilde referentie 1527 – gelijk een van de duurste polshorloges uit de geschiedenis – ging na een lange strijd met enkele bieders uit voornamelijk China, uiteindelijk naar een anoniem “Zwitsers museum”, waarbij kan worden aangenomen dat dit het museum van Patek Philippe is waar de twee referenties 1527 binnenkort verenigd zullen worden."
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je gelooft het niet, maar er is een nog duurder horloge:
Patek Philippe Kaliber 89.
Dit 18 krt witgouden zakhorloge wordt beschouwd als het meest gecompliceerde horloge ter wereld met 33 functies, waaronder weergave van een tweede tijdzone en zonsop- en zonsondergang. $ 5.002.500,-- (2004, Antiquorum).