Hoe doe je krulspelden in?

Ik heb krulspelden bij de HEMA gekocht.
Moet je ze van de buitenkant van je haar naar bovenrollen?
Of moet je van de binnenkant van je haar naar boven rollen?
Mijn moeder zegt van de binnen kant naar boven.
Maar dan zie je de krullen toch niet!?

alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Mode
19.7K

Antwoorden (5)

Ja ik snap niet hoe je het precies bedoeld....

Ik deed het zo, je pakt een plukje haar en bij de punten van dat plukje haar zet je de krul spelt er tegen en dan ga je dat plukje haar erom heen draaien naar je hoofd toe.
Dan laat je dat aantal UREN zitten (of een hele nacht) en daarna draai je ze eruit smeert er wat lak in en klaar.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je kan je spelden naar binnen of naar buiten inzetten
kijk naar t filmpje misschien heb je er wat aan ...

http://www.youtube.com/watch?v=07Xyzklw0Ps
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Voor de krul zelf maakt het niet uit ; uiteindelijk zakt het gekrulde haar in golven naar beneden, dus de krullen zie je altijd. Naar boven rollen aan de buitenkant is wel beduidend makkelijker. Als je ze naar binnen rolt, krijg je echter (veel) meer volume bij de aanzet van de krul ; dat wil op de makkelijkste manier nog wel eens te plat zijn. De manier die je moeder voorstelt is dus uiteindelijk beter, maar vergt wat meer oefening.

Toegevoegd na 4 minuten:
Ik heb geprobeerd het verschil even heel grof te tekenen. Misschien dat het dan duidelijk is ?? Links is dus naar buiten rollen (de makkelijke manier), rechts naar binnen rollen (je moeders manier).

(Denk het niet, want ik ben niet zo'n computer-artiest ;-) )
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gewéldig die aanvullende tekening! Zo is het meteen duidelijk. Misschien een leuke nieuwe carrière voor je? In plaats van handleidingen, verklarende tekeningetjes maken? Ik zie de philipsen, brauns, panasonics, tomados, al bij je op de stoep staan :-)
VAnuit binnen, ik heb in een bejaardentehuis gewerkt, en daar gingen we iedere zaterdag krullers zetten. Haar nat, versteviging erin, met zo'n kam met zo'n lange metalen punt een pluk afscheiden en stevig oprollen. 2 naar voor, middelste rij naar achteren en de rest opzij (zo uit de losse pols en is toch 20 jaar geleden).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
http://www.thuisvergelijk.nl/webshops/goedkope-krulspelden/

Op deze site staat een demofilmpje en uitleg. Is wel in het engels maar je ziet hoe ze het daar doen.
amc