Zou de mode uit de Punktijd een revival maken?

" nl.wikipedia.org/wiki/Punk_(mode) "

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Mode

Het beste antwoord

Echt zoals die geweest is... onwaarschijnlijk. Moeten we even afwachten of we ooit hetzelfde gevoel terugkrijgen zoals die punkers dat toen hadden. Lijkt me erg sterk.
Ze maakten een scheur in hun broek om aan te geven dat ze tegen die maatschappij toen waren. En voor die hanekam gold datzelfde. De voorwaarden die er toen werden gesteld om alleen al een baan te verkrijgen en behouden waren zij tegen. Om dat extra kracht bij te zetten verkleinden zij radicaal de kans voor hunzelf om een baan te krijgen, vandaar die hanekam. Ze hadden zo met trots geen baan. Lekker tegen de maatschappij.
De punk heeft al een paar keer een comeback gehad, maar dat was een inhoudsloze modegril, daar kunnen we denk ik eerder een revival van verwachten dan van de echte punktijd in de jaren 80.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De "punkers" kregen dat gevoel door de toen actuele crisis(sen). De huidige lijkt dieper en ik vermoed dat er veel jeugd gaat opgroeien die eenzelfde soort gedachtengang gaan ontwikkelen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja klinkt aannemelijk.. ben benieuwd wat daar uit gaat groeien..

Andere antwoorden (5)

Elke mode trend komt ooit weer een keer terug alleen dan met een net iets andere variant. Ik zie genoeg mensen lopen die aan de modekenmerken van Punk voldoen.. Wie weet zie een of andere trendwatcher het en vind het geweldig en gaat naar de grote modebedrijven..

Ik denk van wel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Naar mijn weten heeft deze stijl al een paar maal een revival gemaakt, de laatste keer, meen ik, een jaar of 2 geleden. Het verschil met die periode is dat er nu zoveel verschilende trends naast elkaar zijn, het is minder massaal dan vroeger.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
alles is mogelijk, al zul je mij niet gauw met zulke kleding zien rondlopen. Ik weet wel dat in Stockholm sommige groepen jongere nogal uitbundig zijn qua klederdracht. Lijkt redelijk op je wiki foto.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je dat nu zou willen doen, dan krijg je problemen, niemand die dat nu tolereert... Je krijgt geen werk en als je werk hebt, dan raak je het kwijt... Op een feestje kun je nog wel de blitz maken, maar dan houdt het op...
Nee hoor, das war einmal und kehrt nie wieder zurürck...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jongeren hebben deze outfit meestal naar school aan...
De maatschappij herbergt de juiste mix van elementen voor een revival lijkt me; een economische crisis met toenemende werkloosheid en een aanstaande milieuramp.
Een wapenwedloop hebben we nog niet maar er gloort hoop in het Oosten.
Waar wachten ze eigenlijk nog op; dat de wereld vergaat?

Toegevoegd op 31-05-2009 20:22:37
Bovendien zou een punk-revival mooi in de pas lopen met de golf van Kondratief.

Toegevoegd op 31-05-2009 20:26:31
Kondratieff bedoel ik.