Zijn (tepel)piercings gevaarlijk? Waarom wel of niet?

Een goede vriendin van mij wilt een aantal tepelpericings laten zetten. Alleen is mij njet geheel duidelijk of dit schade kan aan brengen aan de borsten. Wat ik bedoel te zeggen is, of het na de behandeling nog mogelijk is om ''de borst'' te geven na het bevallen van een kind?

Ik hoop dat jullie mij een duidelijk antwoord kunnen geven.

PS: Zelf heb ik een tongpiercing, maar dat levert totaal geen gevaar op :)

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Mode
10K

Het beste antwoord

heb een hele tijd twee tepelpiercings gehad. (1 in elk) en heb daar nooit problemen mee gehad. het geneest wel wat langzamer dan bijvoorbeeld in je lip of wenkbrauw maar als je het goed schoonhoudt (elke dag 2x wassen met unicura) is dat ook geen probleem.
mijn piercer verzekerde mij dat ik nog gewoon borstvoeding zou kunnen geven (na het verwijderen van de piercings) maar dit heb ik nog niet uit kunnen proberen ;)
inmiddels heb de beide piercings verwijderd, op een gegeven moment bereikte ik toch een leeftijd dat 'naturel' me juist wat meer aantrok. ook nu heb ik er geen last van. je ziet nog waar ze gezeten hebben maar das logisch natuurlijk.
ik zou zeggen gewoon doen! is het niks, haal je het er gewoon weer uit!

Toegevoegd op 28-05-2009 15:59:37
als tip voor je vriendin; begin wel met ringetjes, die kan je draaien en zo dus goed schoon wassen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Bij elke wond, treedt er bij heling littekenweefsel op en verstoring van energie-banen en dus en verstooiing van energie...

Zo lang je daar geen verstand van hebt, is het niet slim om zoiets te doen omdat je de gevolgen niet kent...

Kun jij je bewust in de vingers snijden? Ik denk het niet, omdat je weet wat je doet als je ermee bezig bent en dan staat jouw bewustzijn het niet toe dat het gebeurt...
Bij een piercing weet je dat niet, dus dan kun je dat gewoon laten doen, maar welke gevolgen dat het heeft dat weet je dus niet... Dus snij maar in je vingers, en als je het gedaan hebt, dan kom je meteen de gevolgen te weten...

Als je je billen verbrand, moet je op de blaren zitten... Dus doen als je de ervaring wilt... En wellicht heb ik het fout en wordt je getrakteerd op een fantastische ervaring...

:-))
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In mijn oor heb ik er een en die geeft wel eens problemen.
Die moet ik extra zorg geven. De gaatjes blijven altijd open en er kan vuil in komen.

Toegevoegd op 28-05-2009 13:03:40
...als ik er niets in draag.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb zelf een aantal piercings en het is en blijft een feit dat het kan gaan ontsteken. Het is toch iets onnatuurlijks wat je in/op je lichaam aanbrengt en verzorging is dan ook erg belangrijk. Zoals bij elke piercing is er een risico en zijn er mogelijke complicaties.

Waar de één geen enkele klacht heeft, kan de ander al problemen hebben met gaatjes in de oren.

Veel mensen denken dat het onmogelijk is om als vrouw borstvoeding te geven nadat een tepel piercing is geplaatst, maar dit is meer een verhaal dan een daadwerkelijk feit. Ook zijn er vrouwen die juist meer of minder gevoel krijgen in hun tepel, dit is toch ook iets wat je mee moet nemen in je overwegingen.

Het helen duurt wel wat langer bij een tepelpiercing omdat er constant contact is met je kleding die over de wond schuurt bij beweging van het lichaam.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ha, die Farstar;

Elke piercing heeft enige tijd nodig om te helen en ik kan me voorstellen dat er juist bij zo'n gevoelige plek als de tepel (en zeker als ze wil 'beginnen' met twee stuks....) littekens kunnen ontstaan die ooit het geven van borstvoeding zouden kunnen bemoeilijken. Ik zou hierover eens met een arts en een goede piercer (heet dat zo?) gaan praten voor het ijzer wordt gesmeed.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Met een tepelpiercing kan je rustig borstvoeding geven, alleen moet het sieraad er voor het voeden wel uitgehaald worden.

Het sieraad van je tepelpiercing moet voor een voeding eruit gehaald worden omdat de tepel tijdens het drinken erg uitgerekt wordt en er door het sieraad dan verwondingen kunnen ontstaan. Ook kan het sieraad het mondje van de baby beschadigen en kan het gevaarlijk zijn om aan een borst met tepelsieraad te drinken. De meeste melkgangen zullen niet beschadigd zijn, er kan dus gewoon borstvoeding worden gegeven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb nog nooit begrepen waarom een piercing iemand mooier kan maken. Dus ik zeg ja, dat is gevaarlijk want niet alleen is dat een vorm van mutilatie van je lichaam maar bovendien een toegeving aan mode en trends die niets maar dan ook niets te maken met de verheerlijking van het menselijk lichaam.