Wat te doen aan een gebarsten lip?

Althans, ik voel dat mijn lip gaat barsten als er niets veranderd.

Ik smeer de hele dag Vaseline, maar zijn er nog andere dingen waarmee ik kan voorkomen dat mijn lip barst?

Het gaat om 1 plek, midden op mn onderlip.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Mode
13K

Het beste antwoord

Blistex is duur, maar zeker aan te raden! Van labello lijkt het bij mij alleen maar erger te worden eigenlijk!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (11)

Vaseline is inderdaad een goed 'smeermiddel'

Labello is een goed alternatief.

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/4/4e/Labello-Pflegestift.JPG

Toegevoegd na 20 seconden:
[img]http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/4/4e/Labello-Pflegestift.JPG[/img]
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Doe er steeds wat honing op.

Vaseline is een beschermer tegen kou en wind. Dat kun je erop smeren als je naar buiten gaat. Maar in huis zou ik het goed verzorgen met honing.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zorg dat je voldoende vitaminen en mineralen binnen krijgt.
Tot die zijn verwerkt spenenzalf smeren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ikzelf gebruik altijd de blauwe labello, werkt prima!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Haal in de supermarkt de Beroemde Blauwe Pot... geloof iets van E 1.80

Denk erom, de pot met creme van 1.80, geen andere meuk. smeer je hele gezicht, incluis lippen en mond even goed in
Teven ook de beste anti-rimpel creme... voor E1.80
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En alstie in de aanbieding is, laten liggen? Hij moet persé 1.80 kosten?
Lijkt me overigens niet lekker, nivea op je lippen. Er zit toch een smaakje aan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
smaakt niet minder dan labello of blistex
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
...oke...het een paar keer noemen van de prijs was wat sarcastisch bedoeld.... sommige crèmes en smeermiddeltjes zijn gewoon idioot duur, beloven een boel en doen in werkelijkheid niets
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@suussuus, ik ben het helemaal met je eens voor wat betreft Nivea als lippenbalsem. Ik gebruik het ook iedere keer na het tandenpoetsen, voordat ik lippenstift opdoe, en heb nooit meer gebarsten of zelfs maar droge lippen. Plus dus.
Zoveel mogelijk je lippen verzorgen met een lipbalsem,
Blitstex uit de U.S.A,heel goed produkt,warm aanbevolen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Labello helpt bij mij tegen schrale lippen door koud weer; als er echt een kloofje in zit, helpt bij mij ook alleen Blistex.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja,Blistex is iets duurder maar het resultaat is
het waard!
Is het geen koortslip? Dat is een blaasje op je lip, gevolg van een herpes simplex infectie.
Probeer of het zalfje Zovirax helpt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
lippenbalsem van weleda wel beetje prijzig maar werkt bij mij altijd het beste, succes
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Blistex

Brand als de hel op zo'n kloof maar bij gewone lipbalsem is bij mij na 5 minuten het verzachtende effect weg, en hier herstelt je lip van.

Wel de creme, niet de balsem (die vind ik minder)
amigo
13 jaar geleden
Ik zou zeker naar de apotheek gaan! Dat heb ik ook gedaan en ik had een stift die erg goed werkte. Dit heb ik 2x gehad. Een groene die je lippen groen maakte dus dat was zeker niet aantrekkelijk, en een gewone doorzichtige, een oranje buitenkant.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Elke keer als je naar buiten gaat labello gebruiken, en zeker ook niet je lippen natlikken. Daar worden mijn lippen ook altijd erg droog van.
Ik doe zelf ook altijd labello op voordat ik ga slapen, dan zijn mijn lippen de dag erna weer zacht:)