De letterlijke betekenis is je haar heen en weer gooien (door je hoofd hard naar voren en weer naar achteren te gooien) zo hard dat het een soort 'zweep' wordt. Werkt vooral als het haar nat/vochtig is.

De term staat ook symbool voor zelfexpressie, je niet te laten ondermijnen door gezag of dat je ergens tegen in opstand komen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Whip my hair is een liedje van Willow Smith, maar betekent in feite met je haar zwaaien met een snelle hoofbeweging.

Toegevoegd na 1 minuut:
bijgaand een afbeelding van de song én de haarbeweging.

Toegevoegd na 3 minuten:
"A whip" of "to whip" betekent zweep / met een zweep slaan, maar dat wordt natuurlijk niet zo letterlijk bedoeld. Het gaat om de zwepende beweging.

Toegevoegd na 4 minuten:
Voor de fans hier: Justin Bieber doet het volgens mijn dochter ook veelvuldig ;o)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wie is dat, Justin eh Bieber?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
willow smith, door dit nummer had ik de vraag
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik heb best lang haar en ik doe dat ook altijd :D
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Weet jij waarom mijn trefwoord "vertaling" vervangen door "styling"?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@Mitch: Nee ik weet niet waarom het trefwoord styling er staat. Omdat het jouw vraag is kan je de vraag bewerken en de trefwoorden aanpassen als je dat wilt.