Is oijfolie goed voor je huid? Bijvoorbeeld ipv een nacht creme?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Mode
3.2K

Het beste antwoord

Ik heb het zelf wel is gedaan, alleen ik kreeg er zelf best een vettige huid door en het trekt niet zo goed in.
Verder is olijfolie niet slecht voor je huid. Allleen is het beter 's nachts geen olijfolie te gebruiken, want zo kan je huid niet goed ademen:)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

als je een erg schilferige huid hebt, zou je olijfolie met eigeel een enkele keer kunnen toepassen als masker.
maar iedere nacht je gezicht in de olie zetten zou ik niet snel doen.
het lijkt me dat je dan juist last krijgt van onzuiverheden in je huid.
het is puur vet, en sluit de porien af.
13 jaar geleden
Olijfolie is prima voor de huid. Nadeel van olijfolie is wel dat, als het op de huid is aangebracht, zeer plakkerig is. Olijfolie behoort namelijk tot de niet drogende oliën.

Als nachtcreme is het daardoor minder geschikt, omdat je bed al snel een smeerboel wordt, als je in je slaap begint te draaien.
AlphaLimaSierra
13 jaar geleden
er zijn ook cremes met olijfolie, die speciaal voor de huid zijn...kijk op de link waar deze verkrijgbaar is

/ Huid & Gezichtsverzorging / beauty huidcreme, huidverzorging, verzorgend

Aloevera / Avocado / Jojoba / Olijfolie / Amandelolie-creme.

Exclusieve wellness-cremes voor een perfecte huid
/

►Wellness aloevera creme.

Een rijke creme met aloe vera ( barbadenis miller)
verzorgend en voedend voor een mooie gladde huid

►Wellness avocado-creme

goed opneembare creme met avocado-olie
verzorgend hydraterend

►Wellness jojoba-creme

romige volle creme met zuivere jojoba olie

►Wellness olijfolie-creme

Voor een stralende mooie en zachte huid

►Wellness Amandelolie - creme

Hydraterend, voedend, verzorgend.
Voor elke huidsoort ook voor na het zonnen zeer geschikt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In zuideuropese landen zie je inderdaad mensen die hun huis insmeren met olijfolie. Ik denkalleen als ik de literatuur mag geloven dat er weinig werkstoffen inzitten.
Het kan geen kwaad om het te proberen. Een deel met olijfolie, een ander deel met een gerenomeerde nachtcrème, enkele dagen doen en kijken hoe de huid er na die periode uitziet.
De geur van olijfolie kan je mogelijk tegenhouden ten opzichte van de sjieke crèmes.
Succes