Hoe kan het dat mijn gezicht de volgende dag opgezwollen is als ik nachtcreme heb gebruikt?

vooral rond mijn ogen (waar ik de creme niet smeer!) houd ik dan vocht vast, met als gevolg wallen.
ook de rest van mijn gezicht houd dan vocht vast (beetje pafferig gezicht krijg ik dan)

Ik heb al verschillende soorten gebruikt, ook zonder oliën ed. maar bij alle het zelfde resultaat. mijn huid is gemend en heeft wel behoeft aan een goede vochtinbrengende creme. Ook slaap ik al met 2 kussen, wat schijnt te helpen tegen vocht vast houden in het gezicht.

Verder houd ik geen vocht vast bij mijn enkel of iets dergelijks.

Toegevoegd na 3 minuten:
Het helpt helaas ook niet als ik de crème ruim voor het slapen insmeer. verder heb ik geen vervelende huidreacties van de cremes die ik heb gebruikt.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Mode
5K

Het beste antwoord

Dat is toch een reactie op de crème. Je hoeft het niet eens bij je ogen te smeren om toch een allergische reactie op te wekken.

Ik herken het probleem, want van sommige crèmes krijg ik ook dikke ogen.

Of een andere proberen of geen creme meer op smeren. Eigenlijk moet je je huid 's nachts laten rusten en ademen. Dus liever niets opsmeren. Overdag kun je een dagcreme gebruiken. Dat moet voldoende zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

je kan ook beter rond je ogen een speciale oogcreme doen..
de huid onder je ogen is ook heel gevoelig, en zou de samenstelling van je nachtcreme je eerder een overgevoeligheid reactie geven..
beter dus er niet meer smeren...maar een speciale oog contour creme
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk dat je allergisch bent voor bepaalde stof(fen). Laat je adviseren door een goede schoonheidsspecialiste of een goede parfumerie. Maar een bezoek aan de dermatoloog kan zeker uitkomst bieden. Er zijn trouwens diverse hypoallergene merken te koop.

Toegevoegd na 12 minuten:
dan zou ik zeker bij een dermatoloog advies vragen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ook de hypoallergene lijken niet te werken (van duur tot goedkoop) Ik heb al veel monstertjes geprobeerd omdat ik na 1 nacht al kan zien of het werkt of niet. Het lijkt wel of het vocht in de crème lettelijk door mijn huid wordt opgenomen
Dan doet de crème zijn werk prima. Het is een vochtinbrengende creme. Je huid heeft dus een teveel aan vocht. Probeer eens geen creme s'nachts. Alleen s'morgens. De cremes voor de nacht, zijn vaak heel vochtig vandaar.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij sommige mensen is dat zo, dat ze er dan juist nog slaperiger uitzien. Als dat zo is kun je beter stoppen met de nachtcreme opsmeren, misschien ben je er wel allergisch voor. Je kan het misschien ook proberen van een ander merk, misschien heeft die niet zo´n reactie
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Klachten door cosmetische producten zoals crème kun je hier melden:

http://www.cosmeticaklachten.nl

Om het aantal en de oorzaak van deze klachten te monitoren heeft het RIVM dit meldpunt ingesteld, in opdracht van de Voedsel en Waren Autoriteit (VWA). Het meldpunt www.cosmeticaklachten.nl. is onderdeel van een driejarig onderzoek.

Alle klachten, groot of klein, kunnen hier worden gemeld. Hoe meer mensen hun klachten melden, hoe meer inzicht we krijgen in de producten of ingrediënten die de klachten kunnen veroorzaken. En hoe beter we klachten op termijn mogelijk kunnen verminderen.