Wat is een uberstylist?

Toegevoegd na 15 uur:
Als je het googled, kom je alleen maar die afschuwelijke Bastiaan van Schaik tegen, geen andere of eentje in het buitenland ofzo. Vreemd.

13 jaar geleden
in: Mode
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hmmm... klinkt voor mij als een stylist met een ernstig meerderwaardigheidscomplex en dankzij deze afwijking (onterecht) goed zijn zakken kan vullen...

Antwoorden (5)

Zo wordt die hoogst irritante Bastiaan van Schaik genoemd. Iemand die iets doet in de mode, het aankleden en stylen van Bekende Nederlanders voor heul veul geld.

Wat hij vooral doet is met zijn zelfingenomen grijns andere mensen afkraken, meisjes die model willen worden dan met name. Zelf ziet hij er niet uit. Ik zou hem wel eens willen stylen. Die lelijke dikke buik eraf, dat stomme lachje en dat irritante toontje eruit stylen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
zo....dat lucht op of niet? :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
inderdaad. en Uber is wel heel erg 2008, misschien had hij nog visitekaartjes met die titel er op. (visitekaartjes is 2011)
Kimath
13 jaar geleden
ik heb wel eens een fragment gezien, prachtige meid, en dan zegt hij: je mag wel wat kilo's kwijtraken, anders ga je maar plus-size modellenwerk doen -.-
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
grappig antwoord die zeker wel een +1 veriend.
ik deel die mening ook over dat ventje
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja jongens, geef mij een geweer en dan...Hahaha! En über is heel erg 2008? Dat wist ik nog niet Paulpeters. Visitekaartjes, die komen dus nog, gelukkig. Heerlijk! Wat een opluchting is dit in alle opzichten. ;-)
Snuffel
13 jaar geleden
Hij heeft nu ook een soort van nazi-kapsel
flyingcrow
13 jaar geleden
ook ik walg van dit soort mensen,die uitmaken hoe een vrouw eruit zou moeten zien,en zelf niet om aan te zien is+
Een heel goed gewaardeerde stylist, die erg populair is onder de mensen die van mode houden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
een stylest die (soms denkt) boven (über) de andere te staan.

en dan bedoel ik dus niet letterlijk.

De stylist verheft zichzelf tot de beste in zijn/haar vakgebied.

Toegevoegd na 15 uur:
(over über)

Über

Über is een Duits woord dat "over" of "boven" betekent. Net als het Nederlandse over is het gerelateerd aan het Latijnse super en het Griekse ύπερ (hyper). Über krijgt, afhankelijk van de zin, de vierde of de derde naamval (datief en accusatief).

In Nederland en België heeft het woord een negatieve klank, omdat mensen het associëren met de term übermensch en ander jargon dat de nazi's gebruikten om hun vermeende superioriteit mee te verantwoorden.

In internetgemeenschappen die sterk door een Angelsaksische cultuur zijn beïnvloed, zoals die van de vrije software, is de betekenis overwegend positief. Als computerprogrammeurs Richard Stallman een überhacker noemen, bedoelen ze daarmee dat ze hem een van de eersten onder gelijken vinden, iemand die een erepredicaat verdient, ondanks dat de meeste mensen de twee delen van dat erepredicaat, "über" en "hacker", negatief zullen vinden klinken.

=================

edit:
Net het woord "über" opgezocht.

Dit zal dus ook voor de stylist kunnen gelden.
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een van de leukste vind ik Maik de bBoer, die er zelf altijd op en top, soms zelfs over "the top" uitziet.

Ook Leco van Zadelhoff hoort daar bij.
Sylist van sterren, visagist van Leontine Borsato, Caroline Tensen en Estelle Gullit.

Allemaal niet mijn types, ik heb niets met dat overdreven gedoe, maar dit zijn dus uberstylisten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
u beschrijft WIE er een stylist is, en niet WAT.
het modewoord uber is overgewaaid uit engeland zoals zoveel trendy uitdrukkingen.
Het is oorspronkelijk bedoeld als een beetje ironische beschrijving van iets of iemand die erg goed is in zijn/haar vak, of in ieder geval heel bekend, maar die ook heel veel publiciteit krijgt/zoekt bv: madonna, the uberstar.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
over über:
http://nl.wikipedia.org/wiki/%C3%9Cber