Hoe reken ik de prijs per m2 naar m1?

Ik heb een vloer op rol waar de prijs per m2 gaat maar ik hem in m1 nodig heb

Picture for question
een jaar geleden
in: Wiskunde
5.1K
LeonardN
een jaar geleden
Hoe breed is de rol?
Hvanderree
een jaar geleden
De rol is 32 cm breed en 200 cm lang
Utrecht
een jaar geleden
32cm breed?? Dat is de breedte van een laminaatplank (of een A4-tje). En maar 2m lang? Dat is geen rol maar een strookje. Een vloerbedekking (vinyl of tapijt) op rol is in de regel minimaal 2 meter breed. Kijk nog eens goed.
Hvanderree
een jaar geleden
Heb de afbeelding erbij gezet
TurfGraver
een jaar geleden
Wat is het? Laminaat?
TurfGraver
een jaar geleden
Je hebt 1 mtr nodig, maar hoe breeds?
Hvanderree
een jaar geleden
Er staat een fout op de site. Het moet 32 meter zijn. Dus weet wat ik nu moet doen. Bedankt voor de hulp en snelle reacties!!!

Antwoorden (2)

De prijs per strekkende meter hangt af van de breedte van de rol. Dus als de rol 3 meter breed is en € 10, per m2 kost, dan vermenigvuldig je dat bedrag met 3. Dat is € 30 per strekkende meter. Zou de rol 5 meter breed zijn, dan kom je op € 50. En bij een rol van een halve meter breed kom je uit op € 5.
een jaar geleden
De genoemde afmeting van dit product is het formaat van de verpakking, dus de opgerolde rol in zijn geheel.

De rol is 2 meter breed en blijkbaar 32 cm in diameter.

Een strekkende meter van een rol van 2 meter breed is dus elke keer 2 vierkante meter. De prijs per m1 is dus 2 x de prijs per m2. In dit geval dus ruim 100 euro per m1.
een jaar geleden
Thecis
een jaar geleden
Kan je aangeven hoe je komt dat de rol 1 meter lang is. De diameter is inderdaad 32 cm, ofwel 0,32 meter. de omtrek is natuurlijk simpel omgerekend, maar je weet niet hoeveel windingen (omwentelingen) de rol heeft. Dit zouden we natuurlijk kunnen uitrekenen aan de hand van de totale dikte, maar dan moet je wel rekening houden met de grote van het gat en de steeds kleiner wordende diameter naarmate je naar het midden gaat. Het antwoord is wel goed met de laatste reactie van de vraagsteller, maar jouw antwoord was 28 minuten eerder, dus die kon je nog niet weten. Wellicht een aanpassing maken in het antwoord.
Inekez1
een jaar geleden
De rol is inderdaad niet 1 meter lang. Het is niet bekend hoe lang de rol is. Maar bij een volledige lengte van de rol is die opgerold kennelijk 32 cm in diameter (inclusief kartonnen koker). De vraag gaat over 1 strekkende meter van die rol. Vandaar dat ik aangeef wat 1 m1 kost. Of de rol nou 32 cm in diameter is, of 32 strekkende meter maakt niet uit. Gegeven is de prijs per m2 en de breedte van de rol (2 meter, want 32 cm is onzin en 32 meter ook).