Kan je als je 2 of meer coordinaten van een lijn hebt, in de casio (fx cg 80) een lijn laten uitrekenen?

Mijn docent zegt dat dit niet kan maar ik zou het zeker willen weten.

Toegevoegd na 14 minuten:
Naar een y= x+b versie bedoel ik.

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Wiskunde
1.4K
Reddie
6 jaar geleden
Dat is met de hand zo simpel uit te rekenen dat ik me afvraag warom je daar de casio voor wilt gebruiken.

Antwoorden (1)

Dit is niet mogelijk.
Overigens wil ik je, als examenleerling VWO, vertellen dat je dit niet op de rekenmachine moet willen doen. Op je examen komt een vraag met opstellen van een lijn vrijwel altijd met het woord ‘algebraïsch’. Op het moment dat je het met rekenmachine zou doen, zou je nooit je stappen kunnen laten zien, daarmee verlies je bij zo’n vraag al snel de helft van de punten.