Wat betekent een 0 met een horizontaal streepje ( - ) erdoor in de wiskunde?

Toegevoegd na 8 minuten:
Er staat: A 0 B (en dan door de 0 een horizontaal streepje)

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Wiskunde
9.8K
Amadea
7 jaar geleden
Meestal wordt een 0 zo genoteerd om het onderscheid met een O (hoofdletter o) duidelijk te maken.
SimonV
7 jaar geleden
Bedoel je Theta? https://nl.wikipedia.org/wiki/Th%C3%A8ta
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
@Simon als er Theta bedoeld wordt met - door de 0 dan zou het worden
(A theta b) = (a-b)(a+b) voor alle getallen a en b, zodat a niet gelijk is aan -b. Als a niet gelijk is aan -c ...
Als het zo is, mag jij het verder afmaken
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Zojuist gevonden op het wiskunde forum;
http://www.wiskundeforum.nl/viewtopic.php?f=10&t=1047 nu zijn dit de formules voor de coordinaten van het te volgen punt:
x(theta)= (R+r)cos(theta) - r cos ( R+r/r . theta) y(theta= (R+r) sin(theta) - r sin ( R+r/r . theta) Nu wil ik graag weten:
- wat betekent theta precies?( symbool is een soort O met streepje erdoor) De vragensteller arcade schrijft dat het symbool voor theta staat. Het antwoord is aan jou, be my guest

Antwoorden (1)

De O met het streepje erdoor is het theta symbool

(A theta B) = (a-b)(a+b) A theta b)

Toegevoegd na 6 minuten:
In sferische coördinaten stelt de theta de hoek met de verticaal voor.
Sferische coördinaten of bolcoördinaten vormen een driedimensionaal coördinatenstelsel.

Toegevoegd na 19 minuten:
A theta b hoort er niet bij.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
SimonV
7 jaar geleden
Prima. Plus.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
@Simon bedankt:sorry " ik wist niet de dag of je wist dat die zou komen"