Hoe reken je de wortel uit van een vergelijking met een complex getal erin?

Als je bijvoorbeeld de wortel van 4i + 9 wil uitrekenen, hoe doe je dat dan?
Z = √(4i + 9)
Het was iets met het argument van dat getal en dan met de afstand tot de oorsprong. Ik weet het nog wel ongeveer, maar het is al weer een maandje geleden dat ik dat op school behandeld heb.
Kan iemand mijn geheugen weer even opfrissen?
Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Wiskunde
1.4K

Antwoorden (1)

e zit al in de goede richting.
De afstand tot de oorsprong is √(9^2+4^2). Daar neem je de wortel van.
De hoek is arctangens(4/9). Daar neem je de helft van.
Je hebt overigens wel een beroerd voorbeeld genomen. Maar toch.
Reddie