Hoe werkt de optie "solve" om een onbekende te berekenen wanneer het gaat om een oppervlak onder de grafiek?

Het lukt mij niet de optie solve op de TI-84 plus te gebruiken.
Wanneer er een functie is, met daaronder een oppervlakte gelijk aan bijvoorbeeld 10, dan krijg ik of geen uitkomst of een heel ander getal dan ik hoor te krijgen voor de onebekende. Kan iemand uitleggen hoe ik de optie solve gebruik? ik bedoel niet de optie solver.

Daarbij, wanneer ik een voorbeeld uit het boek voledig over type op mijn rekenmachine dan krijg ik alsnog niet een uitkomst of de goede uitkomst.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Wiskunde
2.5K
kierkegaard47
8 jaar geleden
Ik weet helaas weinig van de TI-84 plus dus kan ik je niet helpen, dat zal iemand moeten doen die het apparaat wèl kent. Daarnaast denk ik dat het lastig is voor mensen om je te helpen als je het probleem alleen zo algemeen beschrijft. We kunnen immers niet zien aan de hand van deze beschrijving wàt er fout gaat. Het zou daarom misschien helpen als je een specifiek voorbeeld noemt, vervolgens precies (en ik bedoel echt zo precies mogelijk) beschrijft hoe je dat op het apparaat invoert, wat je er vervolgens uit krijgt, en wat het boek zegt dat je er uit zou moeten krijgen. Dat kan misschien een aanknopingspunt geven om te snappen waar het fout gaat.

Antwoorden (1)

Sorry, van de solve optie weet ik niet veel af, maar... staat je rekenmachine wel in de goede mode? Als het gaat om oppervlakte neem ik aan dat het over intergralen gaat en dan moet de rekenmachine geloof ik op "RAD" / "RADIAN". Misschien heb je dit al, sorry dat ik je dan oud nieuws breng.

Als je precies doet wat er staat zou het toch goed moeten gaan? Succes iig!