Hoe kan je de lengte van papier berekenen als het is gevouwen als een accordeon?

Wat is de makkelijkste manier? De ruimte tussen de vouwen is onbekend dus de volgende formule is niet geldig:

Totaal hoeveelheid vouwen * (Hoogte vouw * 2)

Iemand een idee?

Alvast bedankt,

Julian

9 jaar geleden
in: Wiskunde
1.3K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Kun je er niet een stuk van afhalen en dat papier dan helemaal uitvouwen, gladmaken en dan meten?

Het beste antwoord

Als je wel de dikte van de "accordion" weet, en de afstand tussen iedere ribbel, dat kun je de stelling van Pythagoras gebruiken. Je berekent dan de lengte van de schuine zijde. Die lengte kun je dan weer in jouw formule gebruiken.

De lengte van de schuine zijde is gelijk aan: √(dikte accordion + helft van de ruimte tussen de ribbels)
9 jaar geleden
JulianJDel
9 jaar geleden
Bedankt! Nu kom ik weer een heel eind!

Andere antwoorden (1)

Dan kun je het niet berekenen omdat je een essentieel stuk informatie mist.