Wat is de 'argument of a ratio' in een situatie met een complex getal?

Toegevoegd na 4 uur:
Oftewel: wat is de 'argument of a complex number'?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Wiskunde
1.2K
Reddie
9 jaar geleden
Wat is een situatie met een complex getal?
Ik zat laatst in het café met een complex getal, en die vertelde me toch een ingewikkeld verhaal.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Grapjas.
Antoni
9 jaar geleden
@mar031 Ik begrijp de vraag (ook) niet. Kan je bij je vraag de hele tekst vermelden waarin je deze uitdrukking hebt gehoord of gelezen? Misschien wordt er dan iets duidelijk(er).

Het beste antwoord

Het argument van een complex getal is de "hoek" die het getal maakt met de reële as. Bijvoorbeeld:
Het argument van een reel getal is dus nul.
Het argument van 1+i is pi/4
Het argument van i is pi/2
Het argument van a+bi is arctan(b/a)
Reddie