Hoe noem je bij wiskunde het is-gelijk-aan tekentje voor hoeken?

Ik vat altijd mijn wiskunde samen, en nu gaat het om gelijkvormigheid, tangens, hoeken etc. Maar ze gebruiken daar een tekentje dat gelijkvormigheid aangeeft.. en ik weet niet hoe het heet. Het is een soort is die op zijn kant ligt. De foto hieronder is ook niet goed, dat is een een 'inverted lazy s'. Ik moet een tekentje hebben dat een soort acht maakt zonder het kruispunt in het midden, zegmaar. Van linksboven een bocht naar linksboven, dan naar rechtsboven en met een bocht naar rechtsonder. De foto hieronder is wel goed, maar geeft wat anders aan. Het enige is dat hij onder begint ipv boven en dus ook gespiegeld eindigt.. Hoe heet zo'n tekentje?!

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Wiskunde
1.2K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Heyy,
Ik ben zelf nu met dit hoofdstuk bezig en ik de wiskunde boeken staat:
'Tekentje' betekend : is gelijkvormig met

Het beste antwoord

Volgens mij heet dat teken het 'gelijkvormigheidsteken'.
Daarnaast bestaat het 'congruentieteken',het gelijkvormigheidsteken maar dan met een = -teken eronder.

Toegevoegd na 4 minuten:
Buiten de wiskunde heet het een tilde, zoals in het Spaanse woord Señorita.
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dat zijn vergelijkingen.. dat doe ik zo, maar die heb ik al gevonden hahah. Ik zoek zo'n 'vergelijking' voor hoeken. Het staat voor: is gelijkvormig aan.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ongelijkheden bedoel ik, sorry.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Een tilde is te kort.. :$ hij moet verder doorlopen, dan is zou die kloppen.
Computoon
9 jaar geleden
Bedoel je het 'integraal' teken? (Maar dat kan ik weer niet in verband brengen met hoeken, bovendien wordt dat vertikaal geplaatst).
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
De tilde klopt bijna, maar daar gaan de bochten niet ver genoeg naar beneden.. dat is het enige wat niet klopt