hoe lang rijd ik met een scooter van 25km/u op 16km ?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Wiskunde
46.2K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ongeveer 3 kwartier , of bedoel je niet hoe lang je over 16km doet.
tinus1969
9 jaar geleden
Ik mag hopen dat die 16 km bedoeld zijn om naar school te gaan....
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik ook :-)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
die zomervakanties zijn echt te lang hoor
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Niet bij mij! Ik stap 's ochtends al weer vrolijk op mijn fietsje naar school! :P

Antwoorden (3)

16 / 25 = 0.64 uur
0.64 * 60 = 38.4 minuten
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
ronron1212
9 jaar geleden
rekenkundig maar misschien is er op onthoud stoplichten enz.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dan rijd je ook geen 25 km/u.
ronron1212
9 jaar geleden
echt wel op sommige stukken. Je rijdt in verkeer dus er gebeurt van alles lees onderstaand antwoord.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
hoe lang rijd ik met een scooter van 25km/u op 16km ?
Waar staat dat er verkeer is?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Is dat ook waar de min vandaan komt? Snap nog niet helemaal hoe dit fout is namelijk.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Categorie: Wiskunde. Rekenkundig juist. Zoals ronron12 zegt. Ik denk dat dit dan een juist antwoord is. Je hoeft er niet vanuit te gaan dat niet-benoemde parameters meetellen.
bovenstaande berekening is juist, maar houdt er wel rekening met stopmomenten als verkeerslichten etc. Hierdoor is je gemiddelde snelheid (veel) lager als 25km/h. Ik zou dus uitgaan van 45 minuten, om dit verlies aan tijd op te vangen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dat hangt er vanaf hoe snel je met die scooter van 25 km/u rijdt. En inderdaad of je geen oponthoud hebt onderweg.

Als je het puur wiskundig berekent dien je dus in het achterhoofd te houden dat je enkel bepaalt dat je er 'minstens' zo lang over doet en niet 'exact' zo lang.

De berekening staat hier in feite al, maar laten we ze even netjes doen met de eenheden erbij (en dan zie je meteen hoe logisch het geheel wordt):

16 km / (25 km/u) = 0,64u
0,64 u * 60 min/u = 38,4 min

etc...

Dien je ook nog in het achterhoofd te houden: is het exact 16 km? Of kan het ook 16 km afgerond zijn? Idem voor 25 km/u. Als je daar van uit gaat en je rekent de fout mee zit je er al 2 minuten naast.

Dus wil je het puur wiskundig dan is het antwoord: 38,4 min.

Wil je het fysisch dan wordt het: tussen de 36,4 en 40,4 min.

En praktisch is het gewoon: minstens 36,4 min.