De hoek van 108 graden staat aangegeven. Een rechte hoek is 90 graden. 108 - 90 = 18 graden.

Als je een rechthoek tekent en daar een lijn van hoek naar hoek in tekent, dan zijn de hoeken van de twee driehoeken die daarmee ontstaan even groot. Dus, als deze ene hoek 18 graden is, dan is die aan de andere kant dat ook.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Je moet gewoon van 33 die 15cm van je vorige vraag aftrekken!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Niet grappig!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik vind het evenmin grappig als een scholier probeert anderen voor zijn karretje te spannen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geef dan gewoon, net als ik, geen antwoord. Ik heb zelf mijn handen vol aan mijn eigen kinderen. Ik vind dat zijn/haar ouders maar moeten helpen. Als die niet kunnen, dan de leraar op school. Daarom antwoord ik niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@Dounja,als er helemaal geen tegengas wordt gegeven,wordt het de gewoonste zaak van de wereld om dergelijke vragen op GV te stellen! En ik geloof niet dat we daar op zitten te wachten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Moolkeesje, ik heb het al eens bij de mods aangehaald. Zij zeggen dat huiswerkvragen niet verboden zijn. Het is aan ons om er wel of niet op te reageren.
Dat geldt natuurlijk voor een hele hoop vragen. Ik sla vele vragen over omdat de onderwerpen niet naar mijn interesse zijn. Dat wil niet zeggen dat ze daarom maar van GV afgehaald moeten worden.