Wiskunde in beroepsonderwijs? (4de middelbaar) wat houdt het in?

Mijn zoon gaat nu van Technische naar beroepsonderwijs omdat wiskunde niet lukt, welke wiskunde krijgen ze dan op beroepsniveau? Is er dan werkelijk zo een groot verschil?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Wiskunde

Antwoorden (1)

Dag chriscro!
Er is zeker een groot verschil wat betreft het wiskundeniveau.
Wordt wiskunde als een apart vak aangeboden?
Op de school waar ik lesgaf is wiskunde een onderdeel van het vak PAV (Project Algemene Vakken). Hierbij komen tijdens projecten verschillende vakken aan bod: wiskunde, Nederlands, geschiedenis, aardrijkskunde, ... .
Om een duidelijker beeld te krijgen van de leerinhouden kun je het leerplan online bekijken. En misschien kan je op school ook de leerboeken eens inkijken?
De leerinhouden sluiten in ieder geval beter aan bij situaties in het dagelijks leven en dit werkt meestal motiverend.
Wiskunde liep tot nu toe blijkbaar niet zo vlot, maar dat kan dus zeker veranderen.
Ik duim mee! Veel succes!

Stefaan
Wiskundecoach bij StudySteps