Waar komt de cijfers vandaan die zeggen dat bill gates 3 666 is?

B I L L G A T E S 3
66 + 73 + 76 + 76 + 71 + 65 + 84 + 69 + 83 + 3 = 666

Waar komt dit vandaan?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Wiskunde
2.6K
Amadea
10 jaar geleden
Dat heeft niks met religie te maken.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ze zeggen toch dat ''666'' getal van de Satan is? Daarom maak ik een verband met religie.

Het beste antwoord

De cijfers zijn de zogenoemde ASCII-codes van de letters BILLGATES. Als je die ASCII-codes bij elkaar optelt, komt er 663 uit.

Omdat de bedenker om een mij onbekende reden heel graag op 666 uitkwam, heeft hij er 3 bij opgeteld. Hij heeft vast wel een verhaal bedacht om die 3 enigzins plausibel te laten klinken, maar in feite is het natuurlijk een trucje om maar op die gewenste 666 uit te komen.

Toegevoegd na 2 minuten:

Het werkt trouwens alleen als je alles in hoofdletters schrijft en als je de spatie (ASCII-code 32) vergeet.

Toegevoegd na 17 minuten:

Met die ASCII-codes kun je trouwens zelf spelen. Open in een willekeurig programma op je computer iets waarin je kunt typen. Je kunt bijvoorbeeld het reactieveld onder dit antwoord gebruiken om het even te proberen.

(Het volgende werkt alleen op een normaal PC-toetsenbord, op een laptop, een tablet of een smartphone werkt het wat anders).

Als je ergens staat waar je kunt typen, doe dan het volgende:
1.  Zorg dat Num Lock aan staat.
2.  Druk de linker Alt-toets in en houd die ingedrukt.
3.  Helemaal rechts op het toetsenbord type je nu 83 in.
4.  Laat nu de linker Alt-toets los.

En zie: er verschijnt een S! Dat is de laatste letter van BILLGATES, het is de 83 die achterin jouw lijstje getallen staat. Die S verschijnt omdat je met deze methode een ASCII-code kunt intypen en de computer dan het bijbehorende teken op het scherm zet. 83 is de ASCII-code van de hoofdletter S.

Cryofiel
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
http://en.wikipedia.org/wiki/Bill_Gates William Henry "Bill" Gates III Bill Gates the third zeggen is natuurlijk wel krom. Henry William Gates the third of Bill Gates (zou ik zo denken).
Cryofiel
10 jaar geleden
Aha, dus daar komt die 3 vandaan! Dan is het erbij halen van die 3 nog maar behoorlijk krom in plaats van heel erg krom.

Andere antwoorden (2)

Deze cijfers komen van de ASCII tafel, hierin heeft elk getal van 0 tot 255 een betekenis. Dit word gebruikt voor computers.
10 jaar geleden
Ik had er nog nooit van gehoord, maar ik heb het eens uitgeprobeerd in Excel, omdat ik de getallen wel herkende. In de computer heeft elk teken een code in het binaire stelsel. Bijvoorbeeld de B is 01000010. Als je dat omrekent van het tweetallige (=binaire) talstelsel naar het decimale (tientallige) stelsel, dan krijg je 66.
Als je in Excel intikt: =CHAR(66), dan zie je de B verschijnen.
Doe je dat met alle letters van zijn naam, dan krijg je achtereenvolgens:
66, 73, 76, 76, 71, 65, 84, 69 en 83.
Als je die getallen optelt, kom je op 663.
De cijferaars moesten dus nog ergens een 3 vandaan halen, en die hebben ze er blijkbaar bij verzonnen (geen idéé waar die op slaat!).

Geloof niet in dit soort onzin! Ten eerste weet niemand precies wat er met het getal van het beest bedoeld wordt (daar zijn al honderden en honderden ideeën over geopperd), en ten tweede kan ik met een beetje goeie wil van jouw of mijn naam ook 666 maken... Je kunt namelijk een oneindig aantal talstelsels, coderingen en rekenregeltjes verzinnen. Toen de barcode werd ingevoerd, waren er een heleboel mensen die dachten dat dát het getal van het beest was. Dus: maak je maar niet druk.