Als je bv 2.55 m heb en er moet 5 mm af hoe bereken je dat ... Min .0.5 eraf ?? Of gewoon -5

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Wiskunde
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Essentieel is natuurlijk, dat 2,55 en 5 hier niet zomaar getallen zijn! Ze hebben een eenheid bij zich: m en mm. Dat moet eerst "op één noemer" gebracht worden. Allemaal meters? Dan 5 mm= 0,005 m, en uiteraard is dan ook de uitkomst inmeters.
Alles in mm? Dan 2,55 m= 2550 mm, en de uitkomst 2545 mm.
Vergelijk: 6 appels - 4 peren= , maar:
6 vruchten - 4 vruchten = 2 vruchten.

Antwoorden (3)

2,55 meter is 2 meter, 5 decimeter en 5 centimeter.

5 millimeter is 0,005 meter.

Je som wordt dus:
2,55 - 0,005 = 2,545 meter

Je kan die uitkomst ook vermelden in millimeter: 2545 millimeter.
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dit is gewoon lagere school werk, dat leerde ik 45 jaar geleden al in klas 6.
kilometer hectometer decameter meter decimeter centimeter millimeter.
Antoni
10 jaar geleden
Dat klopt helemaal, maar voor sommigen blijft het (altijd) moeilijk.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het kan makkelijker
Antoni
10 jaar geleden
Jij geeft een antwoord met een uitkomst in millimeter. Mij lijkt het logischer om, wanneer een som begint met een hoeveelheid in meter, de som ook te laten eindigen met een hoeveelheid in meter. Daarom geef ik de uitkomst in meter.
2.55 = 2550 mm. Als 5 mm af moet....blijft over. 2445 mm. Ofwel 2.445 m.

Toegevoegd na 1 minuut:
2545 mm natuurlijk.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Antoni
10 jaar geleden
Probeer het nog eens...
Antoni
10 jaar geleden
Ja, gelukt!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Foutje bedankt. Die toetsjess van mijn BlackBerry zijn ook zo verrekte KLEIN.
Antoni
10 jaar geleden
Ja, dat zal de reden zijn...
Je kan ook gewoon 2.55 meter omrekenen naar millimeters en dan min 0,5
2.55 meter = 2550 millimeter - 0,5=2549,5 millimeter.

Toegevoegd na 2 minuten:
Min 5 millimeter dan word het 2545 millimeter.