Op mijn antwoordapparaat is niet de juiste tijd ingesteld. Het is nu 21:55, maar volgens apparaat 11:51. Hoe reken ik dit om?

Ik wil weten hoe laat er iemand gebeld heeft om 23:25, maar ik wil ook weten hoe ik hier zelf achter had kunnen komen. Ik ben geen wiskundige, (duh!), dus hoe eenvoudiger de uitleg, hoe beter ik het snap!

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Wiskunde
Ritsuka
10 jaar geleden
is het niet handiger om de juiste tijd in te stellen?
Amadea
10 jaar geleden
We moeten eerst weten of het apparaat vóór of àchter staat.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
en of het een 24 uurs klok is of eentje met AM/PM.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Nou, dat antwoord lijkt mij wel duidelijk: in mijn vraagstelling staat de tijd 21:55 genoemd!
En ja, Ritsuka, dat is handiger, maar niet kennisvermeerderend. Ik wil graag weten hoe ik dat ZELF om kan rekenen! Bedankt wel allen voor het meedenken!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Oeps, sorry, ik zie nu mijn foutje! Het is dus een 24 uursklok!
Amadea
10 jaar geleden
Nee hoor Bril, dit kunnen wij uit jouw informatie nog niet opmaken. 21:55 was de werkelijke tijd. Jouw apparaat gaf 11:51. Maar: was dat dan 23:21 dus bijna twee uur later, of tien uur vroeger?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Oké. Het is hier en nu 22:18, op het moment dat ik deze reactie invoer. Op mijn antwoordapparaat is het nu 12:14. Waarschijnlijk moet ik in ieder geval wachten of het straks 13:00 uur wordt, of 1:00 uur?
Amadea
10 jaar geleden
Welk apparaat is het? Dan kunnen we er de handleiding voor opzoeken en jou vertellen hoe je 'm op de juiste tijd zet. Zoals Ritsuka al schreef is dat een betere methode!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Da's nou echt service, Amadea.
Het is een tiptel 215 clip.
Maar wat ik vooral frustrerend vond/vind is, dat het me zelf niet lukt om het om te rekenen.
Amadea
10 jaar geleden
Om in het menu te komen moet u de stop toets citrca 2 seconden
ingedrukt houden. In het menu bladert u met de verbindingstoets. De
instelling wijzigt u met de toets achteruit. Met de toets vooruit
kunt u naar de volgende positie in het menupunt.
De symbooltjes zijn niet over te nemen. Zie afbeelding voor de uitleg hoe je de tijd verandert: http://i40.tinypic.com/1z2omxc.jpg
Bron http://huiskens.nl/downloads/Tiptel215clip.pdf

Het beste antwoord

Er van uitgaande dat beide klokken 24 uurs zijn:
De werkelijke tijd is dus 21:55 - 11:51 = 10:04 minuten later dan je tijd op het antwoordapparaat.
23:25 is dan dus 23:25 + 10:04 = 33:29 (ofwel, minus 24) 9:29
Daar is niets wiskundigs aan.
Reddie
10 jaar geleden
Antoni
10 jaar geleden
Ja, waarom mensen meteen wiskunde noemen, als het om gewoon rekenen gaat, begrijp ik ook niet altijd...
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Wiskunde is dat wat je op het voortgezet leert, rekenen is dat van de basisschool en dit is basisschoolwerk inderdaad. Mensen maken het zichzelf moeilijk door het wiskunde te noemen en meteen te denken dat dit te moeilijk is.

Andere antwoorden (1)

Kennelijk staat die klok 10 uur en 4 minuten achter. Dus iemand die jou om 23:25 belde heeft in werkelijkheid jouw nummer vanmorgen om 9.29 uur ingetoetst. Gewoon 10 uur en 4 minuten er bij op tellen.
10 jaar geleden
Reddie
10 jaar geleden
Amadea, als je dit meteen had geantwoord in plaats van die wonderlijke discussie te voeren, had me dat de moeite van een antwoord bespaard ;-)
Amadea
10 jaar geleden
Maar of dit de juiste conclusie is weten we nog niet! Wie weet loopt dat ding wel twee dagen achter....
Reddie
10 jaar geleden
Misschien wel twee jaar achter Dan is de mededeling al oudbakken.
Of een paar jaar vóór. dan is er nog tijd genoeg om te reageren.