Kan iemand sneller rekenen dan een rekenmachine?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Wiskunde
1.7K
Reddie
10 jaar geleden
Een rekenmachine kan wel miljoenen berekeningen per seconde uitvoeren.
Alleen als je het intypen van de getallen meerekent gaat het erg langzaam.

Antwoorden (3)

Nee dat kan niet, een rekenmachine is veel sneller en kan veel complexere berekeningen doen dan dat een mens ooit zou kunnen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Vs heeft het niet over complex.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Scott Flansburg wordt ook wel de menselijke rekenmachine genoemd.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik zeg ook sneller EN complexer. En Scott Flansburg is niet sneller dan een rekenmachine.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Waarom krijg ik nou weer een min? Diegene mag mij dan vertellen wie sneller kan rekenen dan een rekenmachine.
Ik kan dat, afhankelijk van de opgave.

Als iemand aan mij de uitkomst vraagt van 1 + 1 dan heb ik sneller '2' geantwoord dan ik de som kan invoeren in de machine.

Het wordt iets anders als de wortel uit 624.838 wordt gevraagd.
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het gaat om de snelheid waarmee een rekenmachine rekent. Dus daar hoort het intypen natuurlijk niet bij. De tijd die het de rekenmachine kost om 1+1, of antwoord hieronder 2+5, uit te rekenen is heel kort.
Castle
10 jaar geleden
Je WEET dat 1 + 1 twee is. Dat bereken je dus niet.
Het is maar hoe je het bekijkt. De rekenmachines van tegenwoordig zijn zo snel dat ze bij het indrukken van de = gelijk met het antwoord komen. Dus de verwerkingstijd van een rekenmachine is waarschijnlijk korter dan wie dan ook, maar dat zegt niet dat het altijd de snelste oplossing is. Bij simpele sommen gaan je gedachten sneller dan een rekenmachine gebruiken, 2+5 hoef je maar te scannen of te horen en je weet dat het zeven is, dan kost intypen meer tijd. Al met al een aparte vergelijking.