Hoe kan deze man zo snel rekenen?

Bekijk dit filmpje:
http://www.dumpert.nl/mediabase/6542416/9ecc224f/duits_superbrein.html

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wiskunde

Antwoorden (2)

Die heeft de ziekte van Savant.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hoe kom je er bij dat het de ziekte van Savant zou heten? Jouw pagina is gewoon een hele lelijke vertaling van het engelse Savant wat wij hier helemaal niet zo gebruiken/
Ik weet u niet in hoeverre ze mochten gaan met hun opgave maar ik denk dat ze mochten kiezen tussen 1en 100 en tussen 1 en 100 macht. Dat wil zeggen dat er 10000 uitkomsten moeten zijn. Volgens mij heeft hij, mischien zoals AZERTY zegt, een goed geheugen en heeft hij deze 10000 uitkomsten van buiten geleerd.
Op zich natuurlijk een enorme prestatie, maar het heeft volgens mij met rekenen niets te maken, al zijn er wel trukken om machten uit te rekenen. Maar op deze snelheid is het niet mogelijk dat hij het echt uitrekend, al zijn de wonderen de wereld nog niet uit
Robby BB
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Jups: In terms of mental calculations, Rüdiger's most notable talent is the ability to memorise large powers. Hele rare zin, calculeren en grote getallen onthouden hebben niks met elkaar van doen. Het is eigenlijk een mooie manier van cheaten. http://en.wikipedia.org/wiki/R%C3%BCdiger_Gamm