waarom is er verband tussen phi en 666? immers phi=-2sin(666)

ik snap het niet, de vergelijking klopt precies lijkt het.

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Wiskunde

Het beste antwoord

De stelling klopt, het bewijs is lastig maar hier toch een uiteenzetting:

Eerst phi: er geldt dat 1/(phi -1) = phi dus er geldt: phi^2 - phi -1 = 0. Met de abc-formule is dan af te leiden dat phi gelijk is aan
( 1 + sqrt(5))/2. De andere oplossing vervalt want is negatief.

-2sin(666) = -2sin(306) = -2sin(-54) = 2sin(54)

Omdat altijd geldt: sin(90 - x) = cos(x) is dit gelijk aan: 2cos(36)

Uit de goniometrie is bekend dat:

sin(2x) = 2 sin(x)cos(x)

cos(2x) = 1 - 2 (sinx)^2

sin(p + q) = sin(p) cos(q) + cos(p)sin(q)

cos(p + q) = cos(p)cos(q) - sin(p) sin(q)

(sin(x))^2 + (cos(x))^2 = 1

Als je deze formules combineert kan je een formule afleiden voor sin(3x) en cos(3x). Deze formules zijn:

sin(3x) = 3sin(x) - 4(sin(x))^3

cos(3x) = 4(cos(x))^3 - 3cos(x)

Deze formules zijn nodig om af te leiden wat sin(5x) is. Dit is namelijk sin(2x + 3x) en met de vorige formules kan je dan afleiden dat:

sin(5x) = 16(sin(x))^5 - 20(sin(x))^3 + 5sin(x)

We vullen nu in: x = 36.

16(sin(36))^5 - 20(sin(36))^3 + 5sin(36) = 0

(sin(180) is immers gelijk aan 0)

omdat sin(36) niet gelijk is aan nul mogen we er door delen:

16(sin(36))^4 - 20(sin(36))^2 + 5 = 0

Stel nu: (sin(36))^2 = k, we krijgen dan een kwadratische vergelijking:

16k^2 - 20k + 5 = 0

Oplossen met de abc-formule levert:

sin(36) = sqrt((5-sqrt(5))/8) en geldt dus dat:

cos(36) = sqrt((3+sqrt(5)/8) en dus geldt:

2cos(36) = sqrt((3+sqrt(5)/2) en dit is gelijk aan:

sqrt((0,5 + 0,5sqrt(5))^2) = (1 + sqrt(5))/2

Zo zie je maar, het goede en het slechte heeft in de wiskunde geen enkele betekenis, dat maakt wiskunde tot de moeder der wetenschappen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Het verband is dat 2 wiskundige opdrachten dezelfde uitkomst hebben. Net zoals 1+1=2 & sqr(4)=2.
Een uitgebreidere uitleg in de bron.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Omdat mensen graag verbanden zien; zelfs wanneer het verband toeval is. Als ik 666 in radialen invoer, krijg ik een heel ander antwoord.

Wellicht probeer je op slinkse wijze een verband te leggen tussen de gulden snede en Satan?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
In essentie kan je alles laten kloppen... Verbanden zijn menselijk, Satan in de literatuur bovenmenselijk