Wat is het verschil tussen > en > met een streepje eronder bij lineaire vergelijkingen?

Als je dat oplost wat maakt het streepje eronder (zie foto) dan voor verschil?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wiskunde
8.8K

Het beste antwoord

zonder streepje betekend groter of kleiner dan. dus x>6 betekend dat x alles is hoger dan 6. dus 6,1';7;932 enz. een '>' teken met een streepje er onder betekend groter/kleiner of gelijk aan. dus bij x'>-'6 kan x ook 6 zijn.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@HelenCG: ter verduidelijking: in sommige wiskundeboeken is de streep , -, een =.
Ik denk dat dat duidelijker voor jou is.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
plus
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dankje ik snap het nu (: