In hoeveel kubussen van 1km3 past de in nederland gevallen sneeuw als je die daarin zou willen stoppen?

Vraag me gewoon af hoe je die hoeveelheid moet voorstellen. even vooropgesteld dat de gemiddelde sneeuwdikt 15 cm is

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Wiskunde

Het beste antwoord

Nederland is 41.526 km^2. Stel dat er gemiddeld 20 cm sneeuw is gevallen en dat Nederland helemaal bedekt is. Dat is 0,0002 km. Vergeet niet dat het ook boven water heeft gesneeuwd (voor de miereneukers).

Vermenigvuldiging levert dan de volume: ~8.3 km^3

Toegevoegd na 53 seconden:
Oh, je geeft al een dikte. Dan is het 41.526 * .00015 = ~6.2 km^3
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 voor een zinnig antwoord! En ga het niet narekenen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
knap¨hoor een slim antwoord op een ***** vraag... +1