ik snap iets niet met wiskunde d over de imaginaire as, hoe kan je de grafiek van een functie tekenen?

Ik snap wel hoe je bijv. 2+6i op de grafiek vind. maar hoe kun je andere dingen oplossen? Bijvoorbeeld Re (z) + Im (z) =2 en als de twee bijv. een 4 ofzo is? Kan iemand dit uitleggen? Hoe moet je dit aanpakken?? Ik snap bijv. wel dat Re (z) = 4, een verticale rechte lijn is.. maar dat andere snap ik niet

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wiskunde

Het beste antwoord

Als ik je goed begrijp:
Re (z) + Im (z) =2
Re(z) is het horizontale deel van z.
Im(z) is het verticale deel van z.
Dan is je grafiek hetzelfde als x+y=2 in het xy-vlak.
Reddie
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee want bij
Re(z) + Im(z) = 2,
is Im(z) = 0 omdat er geen imaginair deel is (2 is reeel).
Dus dan geldt
Re(z) = 2
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
maar volgens deze redenering zou Re (z)^2 + Im (Z) ^2 = 4, Re (z) = 2 of -2 zijn, omdat 4 een reëel getal is en Im dan 0 zou zijn. Maar dat klopt toch ook niet? want dan zou er een cirkel uitkomen die langs 2i, 2, -2 en -2i gaat. Kunt u uitleggen waarom hier dan een cirkel uitkomt?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ik bedoel dat er dan geen cirkel uit zou komen en dat wel zou moeten