Hoe werkt binomcdf?

Wat moet ik invullen achter de haakjes van binomcdf
binomcdf(1,2,3) Ik bedoel dus wat ik op de plaats van de nummertjes moet invoeren, waar de kans?, waar het aantal keer? enz.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wiskunde
7.1K

Antwoorden (2)

De kans op hoogstens ... keer succes bereken je met binomcdf.
Het eerste getal is: aantal herhalingen.
Het tweede getal is: de kans op succes (van 1 experiment)
Het derde getal is het getal wat er op de puntjes moet staan.
Voorbeeld: Er worden zeven kinderen geboren.
De kans op hoogstens 2 meisjes vind je met: Binomcdf(7,0.5,2)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
BinomCdf(n,P,X) gaat over een herhaald kansexperiment waarbij de kans niet veranderd.

Als voorbeeld nemen we het gooien met 5 dobbelstenen.
We tellen hierbij het aantal 6'en. De toevalsvariabele x is dan het aantal keer dat we 6 hebben gegooid en we willen weten wat de kans is dat we minder dan 3 zessen gooien.

terug naar BinomCdf(n,P,X):

n is het aantal keer dat het kansexperiment wordt herhaald. In dit voorbeeld dus 5 keer

P is de kans op succes. Omdat we kijken naar het aantal zessen moet je hiervoor de kans invullen dat je met 1 dobbelsteen 6 gooit. Oftewel 0,166667

voor X moet je 2 invullen, want dan rekent binomCdf voor je uit hoe groot de kans is dat x (het aantal keer 6) kleiner dan of gelijk is aan X. Deze functie rekent dus uit wat de kans is dat je 0, 1 of 2 keer 6 gooit.

antwoord: BinomCdf( 5 ; 0,166667 ; 2 )