Hoe krijg je een RANDOm- toets op je rekenmachine en hoe werkt het ?

ik heb morgen een toets van wiskunde : zicht op toeval daarom wil ik dit dringend weten en kan iemand me aub helpen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Wiskunde
8.6K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik wist niet zeker wat je bedoelde met je vraag. Als er geen Random toets op je rekenmachine zit, krijg je die er niet zomaar op.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vermeld even welke rekenmachine je hebt. Is misschien wel handig voor ons om te weten...

Antwoorden (2)

Een Random toets zal een willekeurig cijfer tussen 0 en 1 geven en als die functie aanwezig is zal deze waarschijnlijk als RND zijn aangegeven op je rekenmachine.

Toegevoegd na 3 minuten:
NB. Als de RND functie is aangegeven in een kleur boven een toets moet je eerst de bijbehorende kleur toets (zoals hier shift) indrukken.

Toegevoegd na 6 minuten:
NB

Toegevoegd na 8 minuten:
Heb je hier ook nog iets aan?

http://home.wanadoo.nl/rvdwurff/wiskunde/klas3/3-o-zicht%20op%20toeval.htm

Toegevoegd na 1 uur:
Tot slot: Heb je geen Random toets dan krijg je die niet op je rekenmachine.

Als je MS Excel hebt kan je de functie random() gebruiken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
AWM
14 jaar geleden
En hoe krijg je zo een toets op je rekenmachine? :))
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@antwoordman: Dat antwoord had ik al onder de reactie bij de vraag gezet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Interessante vraag. Ik zou ook wel eens willen weten hoe een computer een willekeurig getal kan 'genereren'. Denk niet dat het eenvoudig is, omdat mijn dure LED tv geen MP3's in willekeurige volgorde kan afspelen en omdat goedkope CD-spelers geen shuffle functie hebben. Toegevoegd na 2 minuten:
Edit: ik heb te snel deze reactie geschreven. In bovenstaande link staat keurig vermeld hoe de getallen worden gegenereerd.
je pusht eerst de smalle in en dan de lekkere donkere chip en dan licht het lampje op klik en dan hoor je het gerinkel van de bel en dat is het