Kent iemand een Tovervierkant van meer dan 2000 X 2000?

We moeten voor een Wiskundeproject een Tovervierkant van meer dan 2000 X 2000 in het verslag zetten!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wiskunde
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik weet ze alleen door eel te proberen, maar volgens mij ben je er dan een tijdje mee bezig :P. Algoritmes heb je nodig, ik ken ze alleen niet. trouwens, hoe wil je dat ooit in een verslag krijgen. Dat gaat echt niet passen op een A4'tje.

Het beste antwoord

Matlab (zie bron) heeft hier een commando (magic) voor.
Ik heb er een gemaakt van 2500x2500 zelf is zip is deze 13 MB dus ik kan m helaas hier niet aanhangen.
Mocht je er een willen van een bepaalde maat kun je het hier vragen.
Maar er is een standaard algoritme voor zoals in de vorige post al stond. En ik heb het idee dat het de bedoeling is dat jullie m zelf maken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Heel erg bedankt! En nee, we hoeven het Tovervierkant niet zelf te maken, we moesten er alleen één zoeken. M.v.g Frank Leistra

Andere antwoorden (1)

Daar zijn formules voor ; ik neem aan dat het de bedoeling is dat jullie met die formule zelf een magisch vierkant gaan reconstrueren.

In de link zie je de formules die je nodig hebt, en meer informatie over magische vierkanten in het algemeen.

Toegevoegd na 32 seconden:
...ook nog een Nederlandse link gevonden.