Wat is een kangoeroe test die je in de eerste klas krijgt met het vak wiskunde?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wiskunde
4.3K

Het beste antwoord

"De Europese Wiskunde Kangoeroe wordt in Vlaanderen en Nederland georganiseerd. Elke leerling vult zijn vragenblad in op dezelfde dag, en alle leerlingen van eenzelfde school moeten hun vragenblad ook invullen op hetzelfde tijdstip. Die vragenbladen bestaan uit 24 of 30 multiplechoicevragen. Voor elke vraag zijn er 5 antwoordmogelijkheden, en naarmate men vordert worden de vraagstukken ook steeds uitdagender. Nederlandse leerlingen die een hoge score behalen, worden uitgenodigd voor de tweede ronde van de Nederlandse Wiskunde Olympiade.""

Het is dus een test en wedstrijd bestaande uit multiple choice vragen waarbij je kan kiezen uit 5 antwoorden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De Kangoeroe toets wordt ook in andere landen gemaakt, en dus niet alleen in Vlaanderen en Nederland georganiseerd. Voor de rest prima hoor :)

Andere antwoorden (2)

Een landelijke wedstrijd waar je €2 voor moet betalen om te maken en je krijgt een klein prijsje.
Als je hem hoog scoort kan je een grotere prijs krijgen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De kangoeroe test is een wiskundige toets, die anders zijn dan andere toetsen die je zal krijgen met wiskunde.
Het verschil hierin is, dat je ten eerste al geen rekenmachine mag gebruiken bij de toets, en de meeste vragen op logischerwijze verklaard moeten worden.

Voor een voorbeeld kun je het beste kijken naar de bron die ik er voor jou bij heb gezet.

Op sommige scholen telt deze toets als een cijfer, maar ik weet niet of dat bij jou het geval is.

Veel succes als je hem binnenkort moet maken!