Hoe kan ik het bruto bedrag berekenen als ik alleen het btw-bedrag weet?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wiskunde
49.6K

Het beste antwoord

Als het totale bedrag wilt weten, dus de totale vergoeding, dan is de berekening vanuit het btw-bedrag:

Vermenigvuldigen met 119 en de uitkomst delen door 19 ofwel vermenigvuldigen met de breuk 119/19.

Of bij het lage tarief: vermenigvuldigen met 106 en de uitkomst delen door 6 ofwel vermenigvuldigen met de breuk 106/6.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

BTW bedrag delen door 19 en dat maal 100.
vb.
btw= € 10

€ 10 : 19 x 100 = € 52,64

Toegevoegd na 2 minuten:
Mocht het een product zijn met het lage BTW tarief, dan uiteraard niet delen door 19, maar door 6.