Toegevoegd na 1 minuut:
sorry het is dit :pi = 3,14159265
het is de verhouding tussel omtrek en middelijn van een circel
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, 3.141592654
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 voor de reactie
Pi is de verhouding tussen de omtrek en de diameter van een cirkel. De omtrek is ongeveer 3.14 keer zo lang als de diameter, en dat is dus pi.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Pi (normaal geschreven als ã) is een letter uit het Griekse alfabet. Vaak stelt het een onmeetbaar getal voor dat gelijk is aan de omtrek van een cirkel gedeeld door zijn middellijn.
Het getal ã bedraagt afgerond 22/7 ofwel 3,14. Pi maal de middellijn geeft dus de omtrek van een cirkel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Pi is in de wiskunde het getal dat de verhouding tussen de omtrek van een cirkel en zijn diameter aangeeft. Het is ongeveer 3,14159265 en wordt aangegeven met het symbool: π

http://nl.wikipedia.org/wiki/Pi_(wiskunde)

maar pi heeft ook andere betekenissen:

http://nl.wikipedia.org/wiki/Pi

De omtrek van een cirkel is 2 x π x r (2πr), de diameter is 2 x r (2r), waarbij r de straal van de cirkel aangeeft.
14 jaar geleden
Het getal pi is de verhouding tussen de omtrek en de middellijn van een cirkel. Dit getal is ongeveer 3,14159265 en om ietsje preciseer te zijn zie afbeelding: http://www.tomdukich.com/math%20pi%20decimal%20matrix.jpg
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik dacht eerst aan PI de afkorting van Penitentiaire Inrichting... maar zie nu dat dat niet is wat je bedoelde :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zou ook kunnen. Iedereen denk gelijk aan het getal 4,14blabla. Maar wie weet bedoelde hij dit wel :-p
+1
heel simpel: stel de middellijn van een cirkel is een touwtje. dat touwtje past dan precies 3,14 keer om de cirkel. En dat getal noemen ze pi. 3,14 is natuurlijk afgerond voor het gemak.