Na een kwartiertje googelen, lijkt het er bijna op, of de halve mensheid bezig is met het uit het hoofd leren van de 1e 100 decimalen van PI. Er is heel veel informatie te vinden.

Hier een interessante video, hoe je het kunt leren.
"How to Memorize Hundreds of Digits of Pi"
http://www.youtube.com/watch?v=ChCFJ3iSr3o

Onderstaande 2 videos zullen je ook inspireren.
Veel succes! ;-)

http://www.youtube.com/watch?v=eDiSYp_51iY&feature=related
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Voor de eerste paar cijfers van pi zijn verschillende ezelsbruggetjes, maar voor de eerste honderd cijfers niet. Je kan het opdelen in kleine groepjes getallen en die leren, maar hij lijkt mij vooral gewoon stampwerk. Ik ken de eerste 21 decimalen van pi uit m'n hoofd en daar heb ik geen ezelsbruggetje bij gebruikt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb er 30 uit mijn hoofd geleerd in 1 avondje :p ik onthoud ze eigenlijk als woord dus niet zo 3,14159265 maar eigenlijk driekommaeenviereenvijfnegentweezesvijf.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ken er 132 uit mijn hoofd door ze op te delen in 1,2 of 3 cijfers tegelijk. Bij het herhalen krijg je een bepaald metrum dat je helpt om het te onthouden. Je kiest hiermee de getallen die je makkelijk kan onthouden, of die na elkaar "passen". Zo heb ik 3 14 15 9 26 53 58 97 93 238.
14 en 15 zijn makkelijk, daarna een 9 voor de volgende serie. 26 (bijna helft van 53) daarna 58 (+5) daarna 97 en 93 (allebei negentigtallen met 3 verschil tot het tiental) en 238, gewoon om te onthouden. Dan heb je al bijna 20% van de honderd!
Zo gaat dit door.
Na de honderd heb je bijvoorbeeld een serie 69 399 375 10 58 20. (69 makkelijk, 399 ook, 375 ook zo'n zelfde getal als 399, 10 makkelijk, 58 van het begin, 20 makkelijk, net 1 serie voor de 58 keer 2). Etcetera. Kost je een paar uurtjes, en daarna een paar keer per week herhalen et voila.