Neemt het willekeur-gehalte toe als je meerdere getallen gebruikt met math.random?

Stel ik maak een array met de getallen 0-9.
Met math.random bepaal ik dan welk willekeurig getal de functie uit de array haalt. Dat getal gebruik ik dan weer om een getal uit de volgende array te halen.

Getal1 = [0,1,2,3,4,5,6,7,8,9];
Getal2 = [0,100,32,381,46,53,68,75,89,901];
willekeurig = Math.round(9*Math.random());
kiesGetal1 = Getal1[willekeurig];
kiesGetal2 = Getal2[kiesGetal1];

willekeurig x willekeurig = willekeurig² ?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wiskunde

Het beste antwoord

Nee, je verhoogt de willekeurigheid niet.

De eerste keuze (het getal uit Getal1) is willekeurig.
Zodra je de eerste keuze hebt gemaakt, ligt de tweede keuze helemaal vast - er is nu geen sprake meer van willekeur.
Cryofiel