Hoelang doe je er over om tot 1 miljoen te tellen

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wiskunde
25.5K
Ritsuka
12 jaar geleden
Heel snel al je bij 999.999 begint
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
LOL
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Uittypen duurt best lang in ieder geval!
http://www.recordholders.org/en/records/typing.html
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat een onzinvraag i.m.o die niets bijdraagt.
Al krijg je tien mensen (om maar eens wat te noemen) zover die van 1 tot een miljoen gaan tellen, zal niet iedereen tegelijk klaar zijn dus is een algemeen antwoord (feit) niet te geven. Wat mij betreft word de vraag verwijderd!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt niet achter elkaar (hardop) tot 1 miljoen tellen. Daar doe je veel te lang over.

Antwoorden (3)

1 miljoen seconden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
als je één seconde doet om een getal uit te spreken wel ja,
Maar bij de hogere getallen doe je wat langer dan een seconde erover om het uit te spreken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ er word niet gezegd bij welk getal je moet beginnen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oh, dus jij kunt in 1 sec, vierhonderdachtendertigduizendvijfhonderdzeventien zeggen.... :-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het gaat om 1 miljoen
het ligt eraan hoe snel je telt, als je per seconde 2 cijfers kan opnoemen duurt het een half miljoen seconden ongeveer 138 uur, als je er maar één kan doen per twee seconden duurt het twee miljoen seconden ongeveer 556 uur. Dit is het minimum want als je de atijd voor de ademhaling erbij optelt kan het nog veel langer duren.

Toegevoegd na 1 minuut:
verder duurt het zeker langer, omdat als je bij de hogere getallen de cijfers ook moeilijkere en langere woorden worden, en dus kost het meer tijd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1 cijfer:Deze heb je binnen 3 seconden geteld. Hiermee heb je 9/1.000.000 deel geteld, dus bijna verwaarloosbaar.
2 cijfers: 10 t/m 99 dit zal ongeveer een minuut duren met snel tellen. De eerste gaan nog makkelijk, maar 77 en 99 kosten al wat meer tijd. Dit is 9/100.000 deel, nog niet erg veel dus.
3 cijfers: 100 t/m 999 Je kunt bijna elke seconde één tel doen, alleen zijn de zevens en negens wat lastiger. 777 op één tel moet je aardig snel praten. Het zal ongeveer 1200 seconden duren, wat neerkomt op 20 minuten. Dit is overigens 9/10.000 deel van het totale tellen.
4 cijfers: 1000 t/m 9999. Het kost bijna 2 seconden om bijvoorbeeld negenentwintighonderdvierenzestig te zeggen. Uitgaande van het gemiddelde kost je dit 5 uur.
5 cijfers: 10.000 t/m 99.999 Een getal zoals 64824 is vergelijkbaar met de vorige, alleen zeg je duizend ipv honderd, en zeg je tussendoor steeds 200, 300...900. Iets meer dan 2 seconden per tel is dus totaal 55 uur. Je hebt 9/100 bereikt
6 cijfers: 100.000 t/m 999.999. Het grootste deel, namelijk 9/10. Hier heb je gemiddeld ongeveer 3 seconden per woord voor nodig, dus 750 uur = 31,25 dagen. Ongeveer een maand dus

Totaal ben je dus ruim een maand bezig met tellen, wat heel iets anders is dan 1.000.000 seconden (=11 dagen)

Praktisch gezien is dit natuurlijk niet mogelijk. Je moet genoeg eten en vooral drinken om te kunnen blijven praten. Ook slapen zal veel nodig zijn om de goede volgorde aan te houden. Ik schat dat je ruim twee maanden bezig bent. Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zeker een + waard
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ En dan zal je ook nog eens problemen aan je stem gaan ondervinden lijkt me. De hele dag door praten is niet bevordelijk voor je lichaam lijkt me :P