Kun je als je de massa, lengte en breedte van een balk weet, de hoogte ervan berekenen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wiskunde
3.6K

Antwoorden (4)

Je moet dan ook wel nog het soortelijk gewicht van de balk weten. (maar dat kan je bijvoorbeeld wel bij zeer goede benadering opzoeken), wat ik dan maar even voor je heb gedaan in bijgaande link.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ idd
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dank dank! :-)
Als je de dichtheid weet wel!
Want dichtheid = massa/volume en volume = lengte * breedte * hoogte
Dus: dichtheid = massa / ( lengte * breedte * hoogte )
Dus: dichtheid * lengte * breedte = massa / hoogte
Dus: (dichtheid * lengte * breedte) / massa = 1 / hoogte
Dus: massa / (dichtheid * lengte * breedte) = hoogte
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je ook weet wat de gemiddelde dichtheid is
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
nee, want andere materialen kunnen anders wegen, maar je kunt wel die hoogte berkenen als je de lengte, breedte en de inhoud zou hebben.