Ik zou zeggen 8000. Als je 10 cijfers hebt zijn 10000 combinaties mogelijk. Dus bij 8 cijfers 8000 (of denk ik hier te simpel over?)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hangt er vanaf of een cijfer meerdere malen gebruikt mag worden. Zo ja: 4x 8 kansen. dus 8 kansen x 8 kansen x 8 kansen x 8 kansen = 8x8x8x8. Mag elk cijfer maar 1x gebruikt worden, wordt het 8x7x6x5.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
8!/4! = 1680

Toegevoegd na 2 minuten:
Te laat 8!/4! is inderdaad hetzelfde als het vorige antwoord. namelijk 8x7x6x5.

Voor het geval het onbekend is
n! = n * ((n-1!) dus 4! = 4*3*2*1

Toegevoegd na 3 minuten:
Ik ga er overigens van uit dat de vakjes verschillend zijn en de volgorde van de cijfers dus uitmaakt. Anders is het 8!/(4!4!) = 70
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In de trefwoorden staat het woordje "cijfercode", dus ik denk dat het gewoon 8^4 is ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja als je ze mag hergebruiken is het inderdaad 8^4 = 4096
Misschien heb je hier wat aan:
http://youtu.be/2XM03f-r1ws
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Aangezien je aangeeft dat het om een cijfercode gaat en 4 vakjes, neem ik aan dat het hier getallen van 2 cijfers betreft, die in een bepaalde volgorde van vakjes geplaatst moeten worden. Met 8 cijfers kun je 56 getallen van 2 cijfers maken, want voor iedere cijfer blijven er 7 andere over om er een combinatie = getal mee te vormen( dus 8 x 7). [uitgaande dat je een cijfer niet 2 keer mag gebruiken, dus geen 11 bijv.] Voor het eerste vakje heb je 56 getallen tot je beschikking. Maar je kunt ook met vakje 2 beginnen, 3 of 4. Dus heb je 56 x 4 mogelijkheden in het begin. Aangezien je voor jouw eerste getal 2 cijfers heb gebruikt, vallen er 14 getallen af voor jouw tweede vakje (bijv. 12 = 7 x een 1 en 7 x een 2). Dus blijven er 42 getallen voor 3 mogelijk vakjes over dus (42 x 3) mogelijkheden. Zo ook met de overige = 28 x 2 en 14 x 1 mogelijkheden. Tel die mogelijkheden bij elkaar op. Wil je een algemene formule hiervoor, bekijk dan de andere antwoorden.

Toegevoegd na 1 minuut:
ieder cijfer