Hoe kom ik snel aan een overzichtje van alle (120?) combinaties die je met de getallen 1 t/m 5 kunt maken?

Ik wil ze niet allemaal handmatig uitschrijven.
Weet iemand zoiets misschien ergens te vinden? Of kan ik het snel zelf maken met Excel o.i.d?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wiskunde
2K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kun je een voorbeeld van zon combinatie geven?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik bedoel alle volgordes waarop je deze getallen kunt zetten, dus bv: 12345
12354 etc...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het maakt ook nog uit of je perse wil dat je 5 cijfers gebruikt, anders zijn er nog rijen met oplossingen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Klopt; maar ik wilde perse 5 cijfers :-)

Het beste antwoord

Hier de vraag stellen :)

Toegevoegd na 1 minuut:
In Matlab (waar ik over beschik) kun je snel alle permutaties opvragen van een rij van getallen. In dit geval perms([1 2 3 4 5])
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Haha. da's inderdaad snel. Dank!