Hoe bereken je dit?

Het 1999ste getal achter de komma by de breuk 1/7000

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wiskunde

Antwoorden (2)

Ik zou het zo doen: je maakt eerst een staartdeling en berekent zo net zo lang door totdat de decimalen zich gaan herhalen. Deze blijven zich dan altijd herhalen en zo kun je het 1999ste getal uitrekenen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En het antwoord is "8"
1/7000 = 0.000142857142857...
Het 142857 gedeelte blijft zich steeds herhalen. Er staan eerst drie nullen.
Het 4de getal is dus 1,
het 11de is ook weer 1
en het 18 ook weer.
Het 1995de getal is dus ook weer 1.
Dus is 1999de getal 5.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nu weet ik het niet meer zeker....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
het 10 de getal is toch 1??
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Volgens mijn opdracht kan het 2 of4 of5of7of8 zijn
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Antwoord verwijderd, had de 0en niet goed geplaatst. 1 is het 10de getal achter de komma. Dus zal het antwoord 7 zijn. (een na 5)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als jij 7 zegt eal ik het geloven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is de verkeerde instelling zander :P, je kan nu met de kennis die we je hebben verschaft controleren of we iets zeggen dat klopt. Wij maken ook wel eens fouten met antwoorden namelijk. Heb zelf al wat verwijdert en Krijnr maakt ook al een kleine komma/denk fout (volgens mij).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, klopt, ik heb een klein telfoutje gemaakt, maar ach, het gaat om de methode toch?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja,nu ik het weet kan ik mijn andere 15 oefeningen ook bereken veel bedankt even eens zelf gaan tellen ...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik ben nu zelf helemaal in de war......
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Och ik vraag morgen maar eens uitleg aan de leerkracht...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Juist dat is ook mijn insteek krijn met de tips en uitleg moet zander er nu uit kunnen komen.