Ik heb een Casio fx-9860GII. Als ik een formule plot dan geeft de rekenmachine ARGUMENT ERROR aan. Ik weet zeker dat ik alles goed invoer. Wat nu?

Ik heb al overal gezocht. Ik vermoed dat mijn rekenmachine kapot is, want ik doe het al een jaar lang op deze manier zonder problemen. Heeft iemand dit ook weleens gehad en wat moet ik nu doen??

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wiskunde
5.5K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Misschien heb je een instelling veranderd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee dat heb ik niet, ik heb zelfs mijn rekenmachine gereset en zit alle uitleg uit mijn wiskunde boek en de gebruiksaanwijzingen na te pluizen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Werkt hij wel als je bijvoorbeeld y = 5 plot?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als ik y=5 plot doet hij het ook niet, ik probeer nu zelfs de simpelste formules zoals Y= 2x+2. Lief dat jullie reageren, ik ben er een beetje over in paniek ivm met een proefwerk morgen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wanneer ik een formule heb ingevoerd en op draw druk, gaat hij naar het scherm toe waar grafieken op getekend moeten worden maar dan komt er ARGUMENT ERROR te staan. Verder niets (behalve dat er EXIT gedrukt moet worden.)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Is je window wel goed?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mijn window is goed, ik ga zoeken op internet naar een recover programma voor de Casio en hopen dat hij het dan weldoet. Bedankt voor de tip!!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb de bijgeleverde CD geinstalleerd en mijn rekenmachine aangesloten, nadat ik een programma had gedraaid deed hij het weer prima.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Voor anderen die met hetzelfde probleem kampen: ga op de GR naar MENU -> SYSTEM (rechtsonderin als je 3x op pijltje naar beneden drukt) -> F5 -> F6 -> F2 -> F1. Wacht tot hij is herstart en kijk of het heeft geholpen.

Antwoorden (2)

Formule met y en x erin?
want dat klopt niet, dan moet je een getal in plaats van de letter invullen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik had dit probleem ook. Als je met de functietoetsen een letter kiest, reageert hij anders dan als je met de ALPHA knop een letter kiest. In mijn geval koos ik met een functietoets en werkte het niet. Maar toen ik het met de rode ALPHA knop een letter koos, werkte het wel.