Als licht zich met 300.000 km per sec verspeid. Wat is dan de snelheid van, invallen van de duisternis?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Wiskunde
1.4K
AWM
14 jaar geleden
Sorry, mijn opmerking verdiende je niet. Deze vraag staat weliswaar op die 'flauwe' vragenlijstjes, maar hij wordt niettemin 164 miljoen keer gesteld als je Google moet geloven.
"what is the speed of darknes"
Als goedmakertje +1 voor goede vraag.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
lol thanks

Het beste antwoord

Ik zou bijna zeggen "42" maar dat kost punten

Als je goed oplet zie je dat de duisternis helemaal niet valt, maar opstijgt uit de aarde, De hemel blijft nog veel langer licht.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Haha. Hitchhiker's Guide to the Galaxy. Leuk gevonden +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja...maar dit zinvolle antwoord wordt doorgaans verwijderd.

Andere antwoorden (7)

Dat kan met oneindige snelheid gebeuren... Maar het is niet een snelheid in de zin dat iets materieels een afstand aflegt... Materie kan nooit de lichtsnelheid overschrijden... Maar iets imaginairs kan dat weer wel...
Duisternis bestaat niet, het is alleen maar afwezigheid van licht... En afwezigheid van iets is niets...
Dus ja klopt, dat kan sneller dan het licht, maar het is dan weer niets, die duisternis...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nou XiniY, je kunt beter dan dit sort nono gebabbel.
Precies even snel want duisternis bestaat eigenlijk niet er is gewoon geen licht er weerkaatst geen licht terug van een object dus je ziet niks en dan word het donker.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De omtrek van de aarde gedeeld door de 24 uur die hij per dag nodig heeft voor een rondje.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ha, die Babyfaced;

Hooguit zou je de tijd kunnen vaststellen tussen het lichtste en het donkerste moment van de dag, maar die zal verschillend zijn op verschillende momenten en plaatsen. Omdat duisternis 'niets' is kun je er ook geen snelheid van vaststellen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Niet, de duisternis komt niet aan, het is het licht dat vertrekt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zoem ,zoem (muggengezift)
Het invallen van de duideternis is niet afhankelijk van de snelheid van het licht, maar van de draaistelheid van de aarde, de omloopsnelheid van de zon eb de naarde. M.a.w. Newtonian factoren met een beetje relatioviteit gemengd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Even snel als wanneer het licht zich met een snelheid van 100 km per seconde verspreidt! Het ene heeft totaal niets met het andere te maken.