Kan een mens een rechte lijn uit de hand tekenen?

Aangezien me leraar altijd zegt dat je met een geodriehoek moet tekenen..

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wiskunde
1.8K

Het beste antwoord

Een op het oog rechte lijn kan zeker (met veel oefenen). Ik had een wiskunde leraar en die tekende gerust over het halve bord een rechte lijn, uit de losse pols. (Vonden wij machtig prachtig in die tijd).
Ikzelf gebruik een liniaal, of gewoon een a4tje als ik een lijntje moet tekenen, want ik heb het er niet voor over om veel te oefenen.
Of het mogelijk is een écht rechte lijn te tekenen met een afwijking van maximaal 1 nanometer op 1 kilometer, tjah, dat wordt toch wel erg lastig uit de losse pols.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Dat is je wiskundeleraar neem ik aan. Er zijn technieken te leren en er zijn mensen die het vrij goed kunnen, maar als je een hoek moet gaan tekenen houdt het toch al snel op of je moet het eerst gaan markeren met een geo en dan pas gaan tekenen, terwijl je dus je geo net hebt gebruikt.

Nog een filmpje met wat technieken.

Toegevoegd na 1 minuut:
Nog een leuke link van iemand die een rondje kan tekenen.

Toegevoegd na 3 minuten:
En nog een leukere die jezelf zo kan leren, gebruik je pink als passer punt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja, dat kan prima, vooral als je bijv op ruitjespapier werkt, dan heb je genoeg aanknopingspunten om een behoorlijk rechte lijn te tekenen.
een geo is natuurlijk handiger, maar als je die niet bij je hebt kan je je leraar prima voor de gek houden door zorgvuldig een rechte lijn uit de hand te tekenen.

hoe meer je oefent, hoe beter dat lukt.
dit geldt zelfs voor cirkels.
hier een filmpje van iemand die uit de hand een perfecte cirkel tekent,
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ voor het leuke filmpje